Chemie pro konzervátory a restaurátory 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307KRCHR2 zkouška 2 12 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 12 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra fotografie

Obsah

Cílem výuky je osvojení znalostí z oblasti názvosloví anorganických sloučenin a chemických výpočtů tak, aby byl student ve vlastní konzervátorské a restaurátorské praxi sám schopen úkonů vedoucích ke správné přípravě roztoků, orientoval se v různých způsobech zadání koncentrace a uměl veličiny mezi sebou bezpečně přepočítávat a převádět. Důraz je kladen na praktické procvičování.

1/ Úvod.

2/ Názvosloví anorganických sloučenin – binární sloučeniny (cvičení).

3/ Názvosloví anorganických sloučenin – ternární sloučeniny (cvičení).

4/ Názvosloví anorganických sloučenin – soli (cvičení).

5/ Názvosloví koordinačních sloučenin (cvičení).

6/ Chemické výpočty – složení sloučenin a směsí. Výpočet hmotnosti, objemu, hustoty, látkového množství. (cvičení).

7/ Chemické výpočty – složení sloučenin a směsí. Výpočet hmotnostního a objemového zlomku složky ve směsi. Výpočet hmotnostního zlomku látky v hydrátech (cvičení).

8/ Chemické výpočty – složení sloučenin a směsí. Výpočet molární koncentrace a vzájemné přepočty. (cvičení).

10–12/ Chemické výpočty – látkové bilance v roztocích (cvičení).

Výsledky učení

Student se orientuje v možnostech uplatnění destruktivních a nedestruktivních metod průzkumu fotografických materiálů.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená literatura:

Flemr, V., Holečková, E. Úlohy z názvosloví a chemických výpočtů v anorganické chemii. 4. vyd. Praha: VŠCHT Praha, 2017. 224 s. ISBN978-80-7080-435-3.

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnocení je provedeno na základě splnění písemné zkoušky.

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů