Celovečerní animovaný film a seriál 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309CAFS1 zkouška 2 28 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 22 až 32 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Obsah výuky

Scénář a dramaturgie - Prof. Jiří Kubíček – prvních 14 hod.:

Celovečerní animovaný film:

Animovaný seriál:

o Téma,

o Námět (synopse)

o Filmová povídka (treatment, outline)

o Scénář (script).

o Explikace,

o Prezentace (pitching),

o Pilotní scénář.

Režie a realizace – druhých 14 hodin:

Před každou přednáškou studenti shlédnou film/seriál, který s nimi bude v následující hodině pedagog rozebírat. Přednášející seznámí studenty se svým přístupem, zkušenostmi, dá jim nahlédnout do tvůrčího procesu tvorby celovečerního filmu / seriálu, upozorní je na úskalí.

  1. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová - Úvod do problematiky, formy, jednotlivé příklady, přehled. Více autorský přístup, producentský film, úloha režiséra, různá pojetí /zapojení osoby režiséra do projektu, funkce, odlišnosti, zapojování se do dalších složek vedle samotné úlohy režiséra (scénář, výtvarno, animace). Umělecká část a realizační část (prezentace, animatik, příprava pro produkci filmu, vstupování režiséra do jednotlivých složek výroby).
  2. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – celovečerní film My Sunny Maad.
  3. Akad. mal. Pavel Koutský – celovečerní film Husiti, série No Comment, večerníčkové seriály P. Koutského.
  4. Doc. MgA Aurel Klimt – celovečerní filmy Lajka a Fimfárum Jana Wericha.
  5. MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – mezinárodní seriálová tvorba, seriál Mlsné medvědí příběhy – režie. Seznámení studentů s výtvarnou přípravou k seriálu, jak probíhá a jak se nastavuje layout pro seriál (jak layout ovlivní animaci, jaké technické a jiné parametry jsou u layoutu důležité, z čeho layout vychází atd.) Poukaz na to jaké prvky z probrané látky mohou studenti využít už při přípravě svých filmů.
  6. MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – Mlsné medvědí příběhy – pracovní postup. Tato lekce shrnuje popis výrobní struktury a takzvané - pipeline - tedy výrobního systému a jak u seriálu funguje, jaké zahrnuje profese atd.
  7. Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – shrnutí všech přednášek, srovnání přístupů jednotlivých tvůrců.

Výuka se zabývá i tematickými okruhy, které jsou součástí ústní zkoušky na SZZ:

problematika storyboardu

problematika zvuku v animovaném filmu

animační technologie plošné a prostorové

žánry animovaného filmu

cyklické formy animace

CGI animace v USA

japonská animace

Cíl výuky

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.

Výsledky učení

Výsledky výuky

Posluchači se seznámí s dlouhometrážní celovečerní a seriálovou animovanou tvorbou jak po stránce scenáristické a dramaturgické, tak po stránce režijní a realizační prostřednictvím pohledu různých autorů - režisérů. Srovnají různé přístupy a zkušenosti jednotlivých pedagogů - tvůrců. Vytvoří projekt animovaného seriálu, napíšou pilotní scénář a navrhnou výtvarné řešení. Celý projekt odprezentují na závěrečném pitching forum.

Cíl výuky

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.

Předpoklady a další požadavky

Žádné

Literatura

Ukázky z českých i zahraničních animovaných seriálů

Ukázky z celovečerních animovaných filmů

ARONSON, Linda, 1950: Scénář pro 21. století [tištěný text] / Linda Aronsonová ; [z angl. originálu přeložila Michaela Graeberová]. -- Praha : Akademie múzických umění v Praze 2014. -- 337 s. -- Originál: 21st Century Screenplay. A comprehensive guide to writing tomorrow's films. -- Obsahuje rejstřík. -- ISBN 978-80-7331-314-2

Jeffrey SCOTT – How to write for animation – Abrams Press 2003 – 224 s. – ISBN 978-1585674282

Philip PARKER – The Art & Science of Screenwritingt – Intellect Ltd 2006 – 224 s. – ISBN 978-1841509655

Hodnoticí metody a kritéria

Známka se uděluje za vytvoření projektu animovaného seriálu

Poznámka

Žádné

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů