Digitální animace 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309DIGAN1 zápočet 2 5 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 13 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 18 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Ondřej JAVORA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Ondřej JAVORA

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby

Obsah

Obsah výuky

Úvodní série přednášek, seminářů a cvičení digitální animace je věnována návaznosti a propojení klasických technik s těmi digitálními z teoretického i praktického hlediska. Zabývá se filosofií práce s digitálními nástroji a problematikou digitálně definovaného obrazu. Důraz je kladen na osvojení odborné terminologie. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 1.

Teoretická (přednášková) část je věnována úvodu do standardní studiové výroby (pipeline), která slouží jako východisko zbytku předmětu. Dále se zaměřuje na práci s bitmapami, vektorové postupy, digitální definici barev a stěžejní obrazové formáty v digitálním prostředí.

Tematicky navazující semináře pokrývají praktickou práci s digitálně nasnímaným obrazem. Studenti jsou seznámeni se základy Adobe Premiere a Photoshop.

V rámci cvičení, které probíhají v ucelených časových blocích, jsou studenti uvedeni do základů práce s nástrojem Adobe After Effects a bitmapovým animačním nástrojem TV Paint Animation Professional.

Studium je tvořeno přednáškami, semináři, cvičeními a individuální prací studentů na zadaných úkolech. Přednášky jsou zaměřeny na teorii a příklady z praxe. Zbylá část tvořená semináři a cvičeními je naplněna výukou daných digitálních nástrojů. Cvičení a semináře jsou zpravidla členěny do větších časových bloků. Předpokládá se individuální práce a studium mimo dobu rozvrhované výuky.

Cíl výuky

Seznámit studenty se základní teorií a praxí práce s digitálními nástroji využitelnými pro animovanou tvorbu. Osvojení základů Adobe Premiere, Photoshop, After Effects a digitálního nástroje TV Paint Animation Professional.

Výsledky učení

Výsledky učení

Studenti na konci kurzu:

ovládají základní terminologii, teorii a koncepty digitálního zpracování.

Umí používat nástroj Adobe Premiere, Photoshop a After Effects na úrovni potřeb výroby semestrální práce prvního ročníku.

Znají a ovládají základní funkce nástroje TV Paint Animation Professional.

Předpoklady a další požadavky

Základní gramotnost v oblasti výpočetní techniky. Práce s operačním systémem Windows nebo iOS.

Literatura

Literatura povinná:

FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.

TV Paint 11 user guide / https://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/manual.php

Literatura doporučená:

MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.

THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na semináři a cvičeních. Průběžné plnění jednotlivých úkolů provázaných s předmětem Animace kreslená 1. Hodnocení výstupů tohoto předmětu je součástí klauzurní zkoušky.

Poznámka

Bez poznámek.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 416
Učebna KAT 416

(Lažanský palác)
JAVORA O.
10:40–13:05
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:40–13:05 Ondřej JAVORA Učebna KAT 416
Lažanský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů