Pitching 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309PTCHN2 zápočet 2 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby

Obsah

Cílem modulu je seznámit studenty s formami, výhodami a úskalími prezentace: prezentace jich samých, jejich práce a profesních zkušeností, jejich vizí a projektů v psané i mluvené či audiovizuální podobě. Zkušenost a zručnost v tomto oboru je často v profesionálním životě klíčová pro získání vhodných partnerů, financí, grantů atd.

Jde o praktický seminář, který užívá konkrétní projekty, na nichž studenti právě pracují a jejich prostřednictvím představuje jednotlivé elementy, fáze i typy pitchingu: od schopnosti představit se kolegům či na veřejnosti , přes vypracování komplexní přihlášky do mezinárodních soutěží či na festivaly až po veřejnou prezentaci projektu

Jednotlivými dovednostmi, na které se při realizaci předmětu zaměřujeme jsou:

Komunikace, vystupování před publikem: jak se bránit trémě, jak se připravit, zkouška techniky...

životopis (CV), jeho možné formy písemné a mluvené

Název projektu, jeho logline, anotace, náčrt příběhu a jeho protagonistů, synopse, technické a technologické explikace, režijní explikace, finanční aspekty projektu, vizuální prvky prezentace, ukázky (teaser, upoutávka, ukázka, obrázkový scénář, animatik).

Prezentace a přihlášky se často provádějí i v angličtině tak, aby se projekty mohly připojit například do mezinárodní pitchingové soutěže pro krátké filmy ve vývoji, kterou pořádá Asociace animovaného filmu (ASAF.cz) během festivalu animovaných filmů v Třeboni (anifilm.cz)

Načasování prvních částí předmětu je takové, aby studenti stihli v závěru semináře podat přihlášku do tohoto mezinárodního fóra (termín konec ledna). Přihláška je pak součástí hodnocených výstupů zúčastněných studentů.

Součástí naší koncepce je představení nejznámějších pitchingových fór a festivalů pro animované filmy, jejich specifika, zaměření a publikum. Soustředíme se i na producentské aspekty projektů – zdroje a strukturu financování, rozpočtování, harmonogram vývoje a realizace, producentské explikace, festivalové strategie, možnosti prodejů a distribuce a s tím související materiály (vizuály, tiskové materiály, upoutávky, PR, sociální sítě).

Výsledky učení

Studenti se seznámí s principy a praxí pitchingu, veřejného vystupování a prezentací

Učí se formulovat své záměry, jasně komunikovat o svých projektech a vizích, naslouchat názorům a návrhům ostatních.

Dozví se o klíčových evropských pitchingových programech, soutěžích a fórech.

Předpoklady a další požadavky

Předmět je určen pro studenty 3. ročníku KAT, kteří připravují své bakalářské filmy.

Každý student musí mít konkrétní projekt, se kterým pracuje v rámci ostatního studia a na který se plně soustředí – ideální jsou bakalářské a magisterské filmy alespoň ve stadiu synopse. Velký důraz je kladen na domácí přípravu i tvůrčí práci na projektech mezi hodinami. Každý seminář je vystavěn kolem konkrétních pokroků, jež studenti udělali od předešlého semináře. Proto je také výhodné, že jsou semináře delší (tříhodinové) a s větším rozestupem (jednou za 14 dní) .

Literatura

Vademecum TV project of cartoon http://www.cartoon-media.eu/FORMU/index.php;

http://www.pechakucha.cz/; doporučena například prezentace Adama Gebriana;

http://visegradanimation.com/

http://www.anifilm.cz/cs/visegrad-animation-forum/pravidla-souteze/

Sibylle Kurz – Pitch – it! AMU 2013

Hodnoticí metody a kritéria

Kvalita zpracování přihlášky prezentace projektu. Zápočet se uděluje pouze na základě absolvování celého předmětu.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů