Pitching 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309PTCHN2 | zápočet | 2 | 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby
Obsah
Cílem modulu je seznámit studenty s formami, výhodami a úskalími prezentace: prezentace jich samých, jejich práce a profesních zkušeností, jejich vizí a projektů v psané i mluvené či audiovizuální podobě. Zkušenost a zručnost v tomto oboru je často v profesionálním životě klíčová pro získání vhodných partnerů, financí, grantů atd.
Jde o praktický seminář, který užívá konkrétní projekty, na nichž studenti právě pracují a jejich prostřednictvím představuje jednotlivé elementy, fáze i typy pitchingu: od schopnosti představit se kolegům či na veřejnosti , přes vypracování komplexní přihlášky do mezinárodních soutěží či na festivaly až po veřejnou prezentaci projektu
Jednotlivými dovednostmi, na které se při realizaci předmětu zaměřujeme jsou:
Komunikace, vystupování před publikem: jak se bránit trémě, jak se připravit, zkouška techniky...
životopis (CV), jeho možné formy písemné a mluvené
Název projektu, jeho logline, anotace, náčrt příběhu a jeho protagonistů, synopse, technické a technologické explikace, režijní explikace, finanční aspekty projektu, vizuální prvky prezentace, ukázky (teaser, upoutávka, ukázka, obrázkový scénář, animatik).
Prezentace a přihlášky se často provádějí i v angličtině tak, aby se projekty mohly připojit například do mezinárodní pitchingové soutěže pro krátké filmy ve vývoji, kterou pořádá Asociace animovaného filmu (ASAF.cz) během festivalu animovaných filmů v Třeboni (anifilm.cz)
Načasování prvních částí předmětu je takové, aby studenti stihli v závěru semináře podat přihlášku do tohoto mezinárodního fóra (termín konec ledna). Přihláška je pak součástí hodnocených výstupů zúčastněných studentů.
Součástí naší koncepce je představení nejznámějších pitchingových fór a festivalů pro animované filmy, jejich specifika, zaměření a publikum. Soustředíme se i na producentské aspekty projektů – zdroje a strukturu financování, rozpočtování, harmonogram vývoje a realizace, producentské explikace, festivalové strategie, možnosti prodejů a distribuce a s tím související materiály (vizuály, tiskové materiály, upoutávky, PR, sociální sítě).
Výsledky učení
Studenti se seznámí s principy a praxí pitchingu, veřejného vystupování a prezentací
Učí se formulovat své záměry, jasně komunikovat o svých projektech a vizích, naslouchat názorům a návrhům ostatních.
Dozví se o klíčových evropských pitchingových programech, soutěžích a fórech.
Předpoklady a další požadavky
Předmět je určen pro studenty 3. ročníku KAT, kteří připravují své bakalářské filmy.
Každý student musí mít konkrétní projekt, se kterým pracuje v rámci ostatního studia a na který se plně soustředí – ideální jsou bakalářské a magisterské filmy alespoň ve stadiu synopse. Velký důraz je kladen na domácí přípravu i tvůrčí práci na projektech mezi hodinami. Každý seminář je vystavěn kolem konkrétních pokroků, jež studenti udělali od předešlého semináře. Proto je také výhodné, že jsou semináře delší (tříhodinové) a s větším rozestupem (jednou za 14 dní) .
Literatura
Vademecum TV project of cartoon http://www.cartoon-media.eu/FORMU/index.php;
http://www.pechakucha.cz/; doporučena například prezentace Adama Gebriana;
http://www.anifilm.cz/cs/visegrad-animation-forum/pravidla-souteze/
Sibylle Kurz – Pitch – it! AMU 2013
Hodnoticí metody a kritéria
Kvalita zpracování přihlášky prezentace projektu. Zápočet se uděluje pouze na základě absolvování celého předmětu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Povinné předměty)