Introduction to Game Studies

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312IGS zkouška 2 16 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 8 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava anglicky zimní i letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Semester plan:

  1. Introduction
  2. History of Video Games
  3. Methodology & Theory I
  4. Methodology & Theory II
  5. Social Aspects of Games
  6. Cognitive Aspects of Games
  7. Psychological Aspects of Games
  8. Game-based Learning
  9. Video Games and Reality I
  10. Video Games and Reality II
  11. Art & Games I
  12. Art & Games II
  13. Student Conference

Výsledky učení

The course provides a theoretical and methodological introduction into the discipline of game studies. It aims to familiarize the students with cultural, social, and political aspects of digital games and develop their critical analysis skills so that they are able to evaluate the role of digital games in the society. Using a case study, the students will also learn to design and execute empirical research on a chosen topic, and to present their results to the rest of the class.

Předpoklady a další požadavky

none

Literatura

•EGENFELDT-NIELSEN, Simon; SMITH, Jonas Heide.; TOSCA, Susana P. Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge, 2008. 304 s. ISBN 978-0-415-97721-0.

•FROMME, Johannes; UNGER, Alexander (ed.) Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Springer, 2012, 710 p. ISBN 978-94-007-2777-9.

•JUUL, Jesper. Half-real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge: MIT Press, 2005. 248 s. ISBN 978-0-262-51651-8.

•MÄYRÄ, Frans. An Introduction to Game Studies: Games in Culture. Sage Publications. 2008. ISBN 978-1-4129-3445-9.

•RAESSENS, Joost; GOLDSTEIN, Jeffrey (ed.). Handbook of Computer Game Studies. Cambridge: The MIT Press, 2005. ISBN 0-262-18240-8.

•ŠISLER, Vít, RADDE-ANTWEILER, Kerstin. & ZEILER, Xenia (eds.). Methods for Studying Video Games and Religion. New York: Routledge, 2018. ISBN: 9781138698710.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečná esej na zvolené téma založená na samostatném empirickém výzkumu - 100 %

Poznámka

2 hrs per week

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů