Produkce a distribuce her 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312PDH1 zápočet 2 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 4 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lubor KOPECKÝ, Lukáš MILÁČEK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

Cílem předmětu je předat studentům základy ekonomických, právních a manažerských znalostí a dovedností nezbytných pro herní vývoj. V předmětu studenti získají znalosti o finančních zdrojích pro herní vývoj, o projektovém managementu a jednotlivých fázích herního vývoje. Tyto znalosti pak přetaví v dovednosti při aplikaci na vlastní projekt. Studenti v rámci předmětu připraví plán realizace hry, jež vezme v potaz plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýzu projektu i plán financování.

I. Úvodní přednášky

Dvě přednášky o tom, co by měli studenti vědět, než začnou uvažovat o vývoji herního díla.

  1. Platformy
  2. Česká scéna

II. Příprava projektu

Čtyři přednášky o tom, co by měli studenti vědět, než se pustí do vývoje herního projektu.

  1. Právní specifika
  2. Lidské zdroje a struktura týmu
  3. Soukromé finanční zdroje
  4. Veřejné finanční zdroje

III. Vývoj projektu

Šest přednášek o tom, co by měli studenti vědět o produkční stránce vývoje herního titulu.

  1. Dokumentace k vývoji
  2. Enginy a middleware
  3. Specifické nástroje
  4. Audiovizuální tvorba
  5. Audiovizuální banky
  6. Analytické nástroje

IV. Konzultace projektů

Dvě přednášky budou věnovány konzultacím a prezentacím vlastních studentských projektů.

Výsledky učení

Cílem předmětu je předat studentům základy ekonomických, právních a manažerských znalostí a dovedností nezbytných pro herní vývoj. V předmětu studenti získají znalosti o finančních zdrojích pro herní vývoj, o projektovém managementu a jednotlivých fázích herního vývoje. Tyto znalosti pak přetaví v dovednosti při aplikaci na vlastní projekt. Studenti v rámci předmětu připraví plán realizace hry, jež vezme v potaz plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýzu projektu i plán financování.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Doporučená literatura:

●COHEN, D. S., Sergio A. BUSTAMANTE a Tae Joon PARK. Producing games: from business and budgets to creativity and design. Amsterdam ; Boston: Focal Press, 2010. ISBN 978-0-240-81070-6.

●HIGHT, John a Jeannie NOVAK. Game development essentials: game project management. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning, 2008. ISBN 978-1-4180-1541-1.

●HILL-WHITTALL, Richard. The indie game developer handbook. Burlington, MA: Focal Press, 2015. ISBN 978-1-138-82842-1.

●IRISH, Dan. The game producer’s handbook. Boston, MA: Thomson Course Technology, 2005. ISBN 978-1-59200-617-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínkou udělení atestace je odevzdání seminární práce o rozsahu 4 normostrany (plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýza projektu, plán financování projektu) a aktivní účast na diskusích v hodinách.

Poznámka

Výuka 2h/týd

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost HD-1
Učebna HD-1

(Klimentská ulice)
MILÁČEK L.
17:20–18:55
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 17:20–18:55 Lukáš MILÁČEK Učebna HD-1
Klimentská ulice
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů