Game Engine pro uměleckou tvorbu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373GE1 Z 1 4SO anglicky, česky zimní

Garant předmětu

Eric ROSENZVEIG

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jakub KREJČÍ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Studenti/tky si osvojí schopnost tvořivě pracovat v prostředí herního enginu na začátečnické úrovni. Schopnost dostatečně porozumět prostředí pro použití herních enginů pro širokou škálu uměleckých vyjádření - jako nástroj pro film, instalaci, interaktivitu atd.

Forma studia

Semináře

Předpoklady a další požadavky

Absolvování předmětů 3D pro uměleckou tvorbu 1 a 2.

K předmětu je třeba využívat 3D modelovací software (Blender), pro přípravu vlastního prostředí, předmětů nebo animovaných postav. Tím si vytváří vlastní databázi assetů, jejíchž součástí jsou zpravidla i zvukové soubory, obrázky, videa, případně i Pure Data patche, i další digitální data.

Studenti si přinesou laptop nebo Mac s nejnovější verzí softwaru Unity 3D. Pro efektivní vlastní práci je doporučeno využívat herní počítače ve Studiu FAMU.

.

Obsah kurzu

Studenti se v tomto kurzu naučí pracovat se základními nástroji a uživatelským prostředím herního enginu Unity. Zároveň se věnují přípravě projektu (koncept, scénář) vlastního interaktivního nebo herně orientovaného uměleckého díla, jehož formou může být 3D animace, video, interaktivní aplikace, instalace, performance, atd. Součástí kurzu je úvod do využití programovacího jazyka C Sharp, a také vhled do oblasti herně orientovaného umění.

Doporučená nebo povinná literatura

Laptop nebo Mac s nejnovější verzí softwaru Unity 3D

Studijní materiály:

QUARANTA, Domenico a BITTANTI, Matteo. Gamescenes: Art in the age of videogames. Monza: Johan & Levi Editore, 2009. 456 s. ISBN 978-8860100108.

HARRELL, D. Fox. Phantasmal media: an approach to imagination, computation, and expression. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2013. 440 s. ISBN 978-0262019330. Available at: https://monoskop.org/media/text/fox_harrell_2013_phantasmal_media/

NITSCHE, Michael. Video game spaces: image, play, and structure in 3D game worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008. 305 s. ISBN 978-0262141017. Available at: https://epdf.tips/video-game-spaces-image-play-and-structure-in-3d-worlds.html

SCHRANK, Brian. Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2014. 217 s. ISBN 978-0262027144. Available at: http://www.artgamedev.com/schedule/avant-garde_games_draft_schrank.pdf

https://unity3d.com/

https://catlikecoding.com/unity/tutorials/

https://github.com/keijiro

Hodnoticí metody a kritéria

Studenti musí navštívit všechny modulové lekce, následovat lektorovy kroky a na konci prezentovat vlastní umělecké dílo. Hodnotí se současně docházka, splnění úkolů, konzultace, příprava vlastního projektu.

Poznámka

Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu

Studenti můžou použít jejich vlastní připravené materiály jako: 3D modely, animace, obrázky, audio, fotky, videa a jiné. Lektor bude k dispozici ke konzultování a nabídne ukázkové assety. Prohlídneme si příkladné projekty a pokusíme se vytvořit rovněž vlastní. Kooperace mezi studenty je možná. K práci bude k dispozici jeden nebo více lokálních počítačů.

Lektor Jakub Krejčí používá Unity pro performance, animace a VR, studoval CAS, FAMU.

Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost SF 3116
Studio FAMU - VR LAB

(Klimenská ulice)
KREJČÍ J.
09:30–12:30
SUDÝ TÝDEN

(paralelka 1)
výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
09:30–12:30 Jakub KREJČÍ Studio FAMU - VR LAB
Klimenská ulice
výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2019/2020:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů