Hra na akordeon 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNA2 | ZK | 12 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student získal další nástrojové zkušenosti akordeonové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
- na konci semestru student předvede dobře zvládnuté technické a umělecké zadání studijního repertoáru před komisí
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na akordeon je klíčovým studijním předmětem specializace akordeon v rámci studijního programu Klávesové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu ve druhém semestru je napravit dílčí technické nedostatky (pokud student s nějakými do studia přichází) a pokračovat v postupném rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla spolu se zvládnutím technicko interpretační problematiky různých kompozičních stylů
- práce na rozvoji interpretační jistoty, na rozvíjení hudební představivosti, na orientaci v jednotlivých kompozičních stylech a postupné zvládnutí virtuózní techniky
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Polyfonní skladba z období baroka (G. Frescobaldi – Canzony, J. Froberger – Canzony, J. S. Bach – Malá preludia a fugy pro varhany, Temperovaný klavír)
Skladba francouzských clavecinistů (F. Couperin, J. F. Dandrieu, L. C. Daquin, J. P. Rameau)
Originální skladba romantického charakteru (A. Piazzolla – Flora’s Game, V. Trojan – Zřícená katedrála, Tarantella, V. Zolotarjev – Hispaniad)
Originální kompozice virtuózního charakteru (J. Feld – Suita, P. Fiala – Toccata burletta, J. Ganzer – Phantasie 84, O. Schmidt – Toccata č. 1, č. 2, P. Trojan – Astoriana, Capriccio)
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, přípravy na interpretační soutěže apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb před komisí, interpretace programu zpaměti.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje