Vizuální efekty ve filmu a televizi 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VEF4 | ZK | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Seznámit posluchače se všemi okruhy 3D postprodukčních technologií. Absolvent, magisterského oboru KK, musí mít orientaci, znalost použití a schopnost zasvěcené diskuze s tvůrci 3D, aby mohl zůstat výhradním autorem obrazové složky kinematografického díla.Výuka probíhá formou prezentace, projekcí ukázek a praktických příkladů kompozic se 3D efekty v LDK.
Forma studia
Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby klasických filmových triků prováděných v kameře a duplikačními technologiemi i v digitální postprodukci. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow1.
Absolvování přednášek: ing.Bernase – Kolorimetrie, doc.Mgr.Weiser –VFX I. a VFX II.
Kurzy: odb.as.Adam Pluskal – SkatchUP, a Frame Forge ,
Obsah kurzu
Předmět navazuje na přednášky VFX III. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provede odb.as.Adam Pluskal, posluchače technikami 3D ve filmovém a televizním průmyslu. Výrobou používaných efektů ve 3D. Jejich aplikací do různých technologiií a současným využíváním v kinematografii. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.Adam Pluskal a doc.A.Weisera
VIZUÁLNÍ EFEKTY IV
2. 3D VÝROBA – POKRAČOVÁNÍ Z MINULÉHO SEMESTRU
- LIGHTING
A.ENVIRONMENT LIGHTING - HDRI
B.POINT LIGHT
C.SPOT LIGHT
D.AREA LIGHT
E.DIRECTIONAL LIGHT
F.SUN
G.GEOMETRY EMITERS
8.SHADING
A.ZÁKLADNÍ MATERIÁLY - SHADING ALGORITMY
1.LAMBERT
2.PHONG
3.SPECULAR
4.REFRACTION
5.ANISOTROPIC
6.EMITION
B.VOLUMETRIKA
9.RENDERING
A.SCANLINE RENDERING
B.RAY CASTING
C.RAY TRACING
D.RADIOSITY
E.ANTI-ALIASING
F.MOTION BLUR
G.RENDER LAYER
H.RENDER PASS
- PRAKTICKÉ CVIČENÍ S UKÁZKOVOU SCÉNOU
- DI (DIGITAL IMAGING) - COLOR GRADING
1.GRADINGOVÉ SYSTÉMY
a)HARDWAROVÉ SYSTÉMY
Baselight
Quantel pablo
Nucoda
b)SOFTWAROVÉ SYSTÉMY
Da Vinci Resolve – praktická práce v DL
Adobe Speedgrade cs6
Final Cut
2.PRAKTICKÝ GRADING
Primární a sekundární barevné korekce
Možnosti a limity digitálního barvení obrazu
Možnosti stylizace obrazu a její nástroje
DCI projekce a specifikace
12. 2D VÝROBA
1.ROTO & PAINT
Retušování
Rotoscopování masek – Příprava pro kompositing
2.KOMPOSITING
Historie – předchůdci – optické kopírky, Air Image ,Oxberry
Historické kompoziční techniky
Digitální kompozice
Klíčovací techniky
a)Primate
b)Keylight
c)Luma
d)Chroma
e)Ultimate
Způsoby skládání elementů obrazu
Transformace
Warping / Morphing
Chromatická aberace
Bokeh rozostření
Motion blur
Objektivové deformace
Barevné vzorkování
Filmové zrno - Grain / Noise
Animování parametrů
3.DIGITÁLNÍ MATTE PAINTING – DOKRESLOVAČKY
Historické postupy
Zasněžování
Den na noc
Digital environment
Perspektivní triky
13.PROFESE VE VFX
1.PRE-PRODUCTION & ON SET
a) VFX PRODUCER
b)VFX SUPERVIZOR
c)POSTPRODUCTION SUPERVIZOR
2.POST-PRODUCTION
d)DATA WRANGLER
e)BEST BOY
f)RUNNER
3D
1.GENERALIST
2.LOOK DEV
3.RENDER WRANGLER
2D
1.ROTO & PAINT OPERATOR
2.COMPOSITOR
3.ONLINE EDITOR
DI
1.COLORIST
3.SOUČASNÉ PROFESE A JEJICH PRÁCE
4 . OPAKOVÁNÍ – PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU
1.PLÁNOVÁNÍ
2.ROZBORY
3.VÝTVARNÉ NÁVRHY
4.PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA
5.TECHOLOGICKÉ ZKOUŠKY
6.ROZPOČTY
7.ORGANIZACE VÝROBY
8.PIPELINE
9.ON-SET SUPERVIZOR
10.ZÁZNAM NATÁČENÍ
11.PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
12.Ř̌ÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY
Doporučená nebo povinná literatura
Richard Rickitt „The History and Technique Special effects“,
Steve Wright „ Digital Compositing for Film and Video“, First edition
Steve Wright „Digital Compositing for Film and Video“, Second Edition
Dough Kelly :“Digital Compositing in Depth“ - Coriolis Group
Jon Gress„Digital visual effects & compositing“, 2015
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičení, zkouška probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Hlediska hodnocení:
Úroveň znalostí a orientace v oboru.
Poznámka
-
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 10:40–12:15 | Antonín WEISER | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (povinný předmět)