Didaktika/Vyučovatelská praxe hudební režie 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
171DPRE2 zkouška 1 4 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Sylva STEJSKALOVÁ

Obsah

Cíl výuky:

Orientace v praktických metodách výuky zvukové tvorby – hudební režie. Zařazení inovativních postupů při komunikaci a interakci mezi žákem a pedagogem.

Tematické okruhy:

Vyučovací metody základních znalostí z akustiky, zvukové techniky a hudební elektroniky

Způsoby využití DAW, audio, MIDI, Plug-Ins

Metodika teoretické části výuky – historie a funkce hudební režie

Sluchová analýza a čtení notového zápisu při hudební režii – praktické postupy

Aplikace hudební režie při výuce – analýza interpretace ze zvukové nahrávky nebo při nahrávací praxi

Praktická část výuky – provedení hudební režie při nahrávání a střihu hudebního snímku

Výsledky učení

Student dovede tvůrčím způsobem vytvořit přípravu a realizovat výuku v rozsahu stanoveném tematickými okruhy. Dokáže zaujmout žáky a inspirovat je k tvůrčí práci za použití vhodných učebních pomůcek. Dovede inovativně ovlivňovat tvůrčí interakci s žákem. Zná postupy, jak rozvinout sluchové schopnosti žáka a jeho zvukovou představivost, které uplatňuje při hudební režii.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

Článek z časopisu

MUSIL, Ondřej. Notační program Sibelius ve výuce. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 38-41. ISSN 1805-4056.

MUSIL, Jaroslav. Multimédia v hudební výchově. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 74-77. ISSN 1805-4056.

Doporučená literatura:

Knihy

BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.

MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-731-5039-5.

MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.

PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.

ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.

Web

Příklad ŠVP s EZHZT, ZUŠ Police nad Metují. Dostupné z: http://www.zuspolice.cz/ezhzt

Metodický portál inspirace a zkušenosti učitelů, EZHZT – Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba. Dostupné z: http://diskuze.rvp.cz/viewforum.php?f=781&sid=1bb4b1d01e0126b10a5baec4095e67a2

Hodnoticí metody a kritéria

Student získá atestaci na základě vypracování pedagogické přípravy a její prezentace na semináři.

Účast je povinná minimálně z 60 %. Dále musí absolvovat pedagogickou praxi v požadovaném rozsahu.

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 1040
Učebna KZT

(Lichenštejnský palác)
STEJSKALOVÁ S.
16:10–16:55
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 16:10–16:55 Sylva STEJSKALOVÁ Učebna KZT
Lichenštejnský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů