Vokální intonace 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
103VI4 zápočet 1 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky:

Cílem je rozvíjení schopnosti pohotového čtení vokálního partu z listu, rozvíjení harmonického slyšení a orientace v tonální klasicko-romantické harmonické struktuře skrze praktické procvičování v hodinách. Bezpečné poznávání a intonování všech intervalů, též kvintakordů, septakordů i nónových akordů (dur, moll, zvětšený, zmenšený, tvrdě velký, měkce malý, s přidanou sextou apod.) a jejich obraty. Praktická orientace v modálních hierarchických strukturách (např. staré církevní stupnice), tak jako ve strukturách atonálních (celotónová stupnice, dodekafonie, aleatorika).

Obsahem cvičení je čtení vokálního repertoáru všech stylových historických období a analýza (akordů, intervalů). Důraz je kladen na rozvíjení intonační jistoty v praxi a zvyšování individuální technické úrovně jednotlivce.

Tematické okruhy:

Vícehlasé skladby složitější faktury s harmonickými modulacemi

Výsledky učení

Student si osvojil základní pohotovost při čtení notového partu z listu, udržení notové linky v polyfonii, zvýšil si vlastní technickou úroveň intonace a sluchové analýzy.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Doporučená literatura:

ZENKL, Luděk. ABC intonace a sluchové analýzy. Praha: Bärenreiter, 2021. ISBN 978-80-86385-38-9.

SVOBODA, Pavel. Duchovní a světské kánony. Praha: Triton, 1999. ISBN 978-80-7254-452-3.

Příklad repertoáru:

Harmonizované lidové písně, středověké frottoly, tance a jednodušší madrigaly.

Vícehlasé transkripce soudobé tvorby

Party jsou k dispozici v soukromém archivu pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnocení formou zápočtu je uděleno na základě aktivní docházky, zvládnutí zadaných úkolů a intonačního pokroku studenta.

Poznámka

Není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů