Choreografická praxe 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107CHPRA3 zápočet 2 12 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 38 až 48 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je praktické vedení zkoušky s interprety včetně časového rozvrhnutí, zadání warming up a přípravy na tvorbu, osvojení si nástrojů pro práci s interprety a efektivní zkoušení a tvorbu. Výuka je zaměřena především na to, jak tvořivě pracovat s interpretem. Jak být připraven na zkoušku, jaký je nezbytný warming up a přípravná cvičený pro tvořivý způsob vedení zkoušení.

Tematické okruhy:

příprava zkoušení s interprety

pohybové hry

jak zachytit improvizaci a zpracovat ji do krátkých kompozičních úkolů

jak zadávat a zachytit improvizaci ve skupině tanečníků

časové rozvržení zkoušky

práce s interprety na praktických úkolech

Výsledky učení

Studenti získávají praktické zkušenosti a nástroje pro vedení a organizaci zkoušení a vedení interpretů a skupiny interpretů a získají další zkušenosti pro rozvoj osobitého choreografického myšlení a hledání vlastního choreografického jazyka.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

BLOM, Lyne Anne, CHAPLIN, L. Tarin. The Intim Act of Choreography, London: Dance Books, 1982, ISBN 1-85273-010-2.

BURROWS, Jonathan. A Choreographer's Handbook. Oxon: Routledge, 2010, ISBN 0-203-85216-8.

ELIÁŠOVÁ, Bohumíra. Improvizační postupy v současném tanci. 1. vyd. Praha: NAMU, 2013. 95 stran. ISBN 978-80-7331-269-5.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: Orbis, 1964.

POLÁKOVÁ, Marta. Sloboda objavovať tanec. 1. vyd. Bratislava: Divadelný ústav, 2010. 165 s. ISBN 978-80-89369-23-2.

TUFNELL, Miranda. Body, space, image : notes towards improvisation and performance. Hampshire: Dance books, 1993. 206 s. ISBN 1-85273-041-2.

Hodnoticí metody a kritéria

Student vytvoří cvičení, která jsou zaměřena na práci s improvizací pro první fázi tvorby – tvoření pohybového materiálu. Vytvoří plán zkoušení a popíše strategie vedení zkoušky s interprety. Rozvíjí zkušenosti získané v předchozím ročníku.

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů