Základy pohybové průpravy 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107ZPPR2 zkouška 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Předmět klade důraz na schopnost využívat základní pohybové principy v hodinách vlastní pedagogické praxe a schopnost jejich různé formy záměrně vkládat do výuky, v takové náročnosti a podobě, jaká je adekvátní pro zvolenou věkovou kategorii. Důležitá je schopnost detailního pozorování a adekvátní forma zpětné vazby učitele k žákovi.

Předmět je úzce propojen s obsahem látky předmětu Pedagogický proseminář.

Tematické okruhy:

Základní pohybové principy a jejich uplatnění v tanečních hodinách

Schopnost tyto principy logicky vkládat do tanečních hodin s ohledem na taneční techniku, o kterou se jedná

Podpora principů vhodnými motivacemi a jejich hledání a používání

Schopnost detailního pozorování

Náprava pohybových zlozvyků a jejich prevence

Výsledky učení

Cílem studia a výsledkem učení je porozumění zákonitostí pohybu a jeho vhodné začleňování do tanečních hodin. Předmět nabízí prostor pro rozvíjení schopnosti pozorovat pohyb jiných a pro formulování svého pozorování v slovní i písemné formě. Student si ke zkoušce vybere jedno téma, kterému se bude během semestru detailněji věnovat. Téma bude zkoumat pohybově a zpracuje je do technického cvičení a taneční fráze pro konkrétní věkovou kategorii ve své budoucí specializaci. Rovněž si k němu nastuduje a nasbírá odborný materiál, který bude základem pro písemný referát v rozsahu 2-3NS.

Předpoklady a další požadavky

Korekvizity – Pedagogický proseminář 2

Literatura

Doporučená literatura:

BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy, Praha: Konzervatoř Duncan centre, 2005. ISBN: 80-7290-166-4.

BLAŽÍČKOVÁ, Eva., LISNEROVÁ, Romana. a kol. Taneční a pohybová výchova na 1. Stupni základní školy. Praha: Společnost pro taneční a múzickou výchovu, 2011. ISBN: 978-80-905136-0-0.

EBEN, Petr. KURKOVÁ, Libuše. V trávě. Praha: Orbis, 1961.

ELIÁŠOVÁ, Bohumíra. Improvizační postupy v současném tanci. 1. vyd. Praha: NAMU, 2013. ISBN: 978-80-7331-269-5.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2004. ISBN: 80-7068-181-0.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila, Jasna LAZAROVÁ a Jiří RUML. Od jara do zimy: 20 dětských tanečních her. Praha: Rotag, 2002. ISBN 80-901182-9-1.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2002. ISBN: 80-7068-106-3.

LÁZŇOVSKÁ, Lenka a kolektiv. Dítě a umění. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2007.

LÖSSL, Jiří. Rytmická pohybová a taneční výchova mladšího žactva. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2012. ISBN: 978 – 80 – 7068 – 266 – 1.

PLICKA, Karel., VOLF, František. SVOLINSKÝ, Karel. Český rok. Praha: Odeon, 1978.

POLÁKOVÁ, Marta. Sloboda objavovať tanec, Bratislava: Divadelní ústav, 2010. ISBN: 978-80-89369-23-2. RELLICHOVÁ, Ludmila. Taneční tvorba pro děti a s dětmi, Praha: NIPOS- ARTAMA, 2009. ISBN: 978-80-7068-237-1.

SEDLAČKOVÁ, Anna. Vývin pohybu v systéme Body-Mind Centering. Bratislava: VŠMU, 2013. ISBN: 978-80-89439-50-8.

SMUGALOVÁ, Zuzana. Taneční výchova a kulturní kapitál. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008. ISBN: 978-80-7068-226-5

ŠVANDOVÁ, Lenka. Taneční výchova pro předškolní děti. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2015. ISBN: 978 – 80 – 7068 – 210 – 4.

E-learning: https://moodle.amu.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška je udělena na základě ústní i praktické prověrky porozumění obsahu předmětu a pedagogickém výstupu studenta, jehož přípravu doloží ve formě písemného referátu 2-3NS.

Další požadavky: docházka 75%, aktivita ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů