Základy pohybové průpravy 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107ZPPR2 zkouška 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Předmět klade důraz na schopnost využívat základní pohybové principy v hodinách vlastní pedagogické praxe a schopnost jejich různé formy záměrně vkládat do výuky, v takové náročnosti a podobě, jaká je adekvátní pro zvolenou věkovou kategorii. Důležitá je schopnost detailního pozorování a adekvátní forma zpětné vazby učitele k žákovi.

Předmět je úzce propojen s obsahem látky předmětu Pedagogický proseminář.

Tematické okruhy:

Základní pohybové principy a jejich uplatnění v tanečních hodinách

Schopnost tyto principy logicky vkládat do tanečních hodin s ohledem na taneční techniku, o kterou se jedná

Podpora principů vhodnými motivacemi a jejich hledání a používání

Schopnost detailního pozorování

Náprava pohybových zlozvyků a jejich prevence

Výsledky učení

Cílem studia a výsledkem učení je porozumění zákonitostí pohybu a jeho vhodné začleňování do tanečních hodin. Předmět nabízí prostor pro rozvíjení schopnosti pozorovat pohyb jiných a pro formulování svého pozorování v slovní i písemné formě. Student si ke zkoušce vybere jedno téma, kterému se bude během semestru detailněji věnovat. Téma bude zkoumat pohybově a zpracuje je do technického cvičení a taneční fráze pro konkrétní věkovou kategorii ve své budoucí specializaci. Rovněž si k němu nastuduje a nasbírá odborný materiál, který bude základem pro písemný referát v rozsahu 2-3NS.

Předpoklady a další požadavky

Korekvizity – Pedagogický proseminář 2

Literatura

Doporučená literatura:

BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy, Praha: Konzervatoř Duncan centre, 2005. ISBN: 80-7290-166-4.

BLAŽÍČKOVÁ, Eva., LISNEROVÁ, Romana. a kol. Taneční a pohybová výchova na 1. Stupni základní školy. Praha: Společnost pro taneční a múzickou výchovu, 2011. ISBN: 978-80-905136-0-0.

EBEN, Petr. KURKOVÁ, Libuše. V trávě. Praha: Orbis, 1961.

ELIÁŠOVÁ, Bohumíra. Improvizační postupy v současném tanci. 1. vyd. Praha: NAMU, 2013. ISBN: 978-80-7331-269-5.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2004. ISBN: 80-7068-181-0.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila, Jasna LAZAROVÁ a Jiří RUML. Od jara do zimy: 20 dětských tanečních her. Praha: Rotag, 2002. ISBN 80-901182-9-1.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2002. ISBN: 80-7068-106-3.

LÁZŇOVSKÁ, Lenka a kolektiv. Dítě a umění. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2007.

LÖSSL, Jiří. Rytmická pohybová a taneční výchova mladšího žactva. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2012. ISBN: 978 – 80 – 7068 – 266 – 1.

PLICKA, Karel., VOLF, František. SVOLINSKÝ, Karel. Český rok. Praha: Odeon, 1978.

POLÁKOVÁ, Marta. Sloboda objavovať tanec, Bratislava: Divadelní ústav, 2010. ISBN: 978-80-89369-23-2. RELLICHOVÁ, Ludmila. Taneční tvorba pro děti a s dětmi, Praha: NIPOS- ARTAMA, 2009. ISBN: 978-80-7068-237-1.

SEDLAČKOVÁ, Anna. Vývin pohybu v systéme Body-Mind Centering. Bratislava: VŠMU, 2013. ISBN: 978-80-89439-50-8.

SMUGALOVÁ, Zuzana. Taneční výchova a kulturní kapitál. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008. ISBN: 978-80-7068-226-5

ŠVANDOVÁ, Lenka. Taneční výchova pro předškolní děti. Praha: NIPOS – ARTAMA, 2015. ISBN: 978 – 80 – 7068 – 210 – 4.

E-learning: https://moodle.amu.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška je udělena na základě ústní i praktické prověrky porozumění obsahu předmětu a pedagogickém výstupu studenta, jehož přípravu doloží ve formě písemného referátu 2-3NS.

Další požadavky: docházka 75%, aktivita ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů