Světelný design a jevištní technologie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109SDJT2 | zápočet | 1 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra nonverbálního divadla
Obsah
Cílem výuky je seznámit studenty se základy světelného a zvukového designu a dalšími jevištními technologiemi. Dlouhodobým cílem předmětu rozděleného do tří semestrů je využívat technologie nikoli jako doplněk pro jejich vizuální lákavost, ale jako prostředek sdělení, který lze do celkové výpovědi začlenit a ke kterému lze přistupovat s kritickým odstupem a jasně definovaným uměleckým záměrem. Ve druhé části bude předmět probíhat i nadále formou ateliéru, během kterých budou studenti pracovat tvůrčím způsobem, ale seznámí se také osobně s některými významnými současnými profesionálními tvůrci českého světelného designu. Cílem je vystihnout představu o světelné koncepci své etudy, tuto koncepci diskutovat s pozvanými odborníky a obhájit ji, případně ji pozměnit, dále uvést tuto již pozměněnou koncepci do praxe.
Tematické okruhy
Seznámení se s profesionálními tvůrčími osobnostmi českého světelného designu
Orientace v typologii konvenčních světel a jejich využití v divadelním prostoru
Charakteristika světelných nálad, příprava světelného scénáře
Aplikace osvojených teoretických znalostí do praxe v divadelním prostoru
Výsledky učení
Výsledkem aktivit v tomto semestru je další rozvoj výtvarné a audiovizuální koncepce svého vlastního díla. Student umí přesně vystihnout představy o světelné koncepci své etudy, pojmenovat světelné nálady a připravit světelný „scénář“, diskutovat ho s odborníky oboru a své teoretické znalosti uplatnit v praxi při tvůrčí práci v divadelním prostoru.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
MORAN, Nick. Světelný design: pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce. Vyd. 1. Praha: Institut umění – Divadelní ústav ve spolupráci s Institutem světelného designu, 2010, 240 s. ISBN 978-80-7008-246-1.
Doporučená literatura:
KOČÍ, Šimon. Světelně-technická dokumentace scénických osvětlení. Brno, 2008. Bakalářská práce. Janáčkova akademie múzických umění v Brně.
UŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design: vhled do oboru světelného designu. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010, 41 s. ISBN 978-80-86928-83-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka min. 90 %, aktivní účast v hodinách, plnění dílčích zadání.
Poznámka
Nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 10:45–13:45 | Věra ONDRAŠÍKOVÁ | Divadlo Inspirace Lichenštejnský palác |
Výuka probíhá pouze sudé středy! | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Nonverbální divadlo (Mg) - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)