Fundraising 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110FND1 | zápočet | 2 | 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Student během výuky získá základní teoretické vědomosti z oblasti grantového a negrantového fundraisingu, seznámí se se základní terminologií a prakticky ověří své dovednosti v oblasti fundraisingu kulturních projektů.
Tematické okruhy:
- Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů (fundraising, marketing, sponzoring, mecenáš, filantrop, sponzor, veřejné zdroje, soukromá sféra, neziskový sektor)
- Hlavní skupiny dárců
- Nadace a nadační fondy
- Dar, sponzorský příspěvek, barter – typy smluv, daňové zvýhodnění
- SWOT analýza
- Marketing, sponzoring, PR
- Rozpočet projektu
Výsledky učení
Student má základní znalosti z oblasti fundraisingu, má přehled o neziskové sféře a možnostech získání finanční a nefinanční podpory pro kulturní projekty. Po absolvování předmětu je schopen představit svůj projekt.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená literatura:
BERANOVÁ, Veronika et al. Podpora kultury z Evropské unie do roku 2020. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-370-3.
BOUKAL, Petr a kol. Profesionální fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
BŘEZINA, Aleš et al. Významné české skladatelské instituce: jejich historie, poslání a projekty v letech 2015-2019 = Significant institutions of Czech composers: their history, mission and projects for the years 2015-2019. Praha: Institut Bohuslava Martinů, 2015. ISBN 978-80-906098-3-9.
Guide to Funding Opportunities for the International Mobility of Artists and Culture Professionals [online]. Prague: On the move, 2017. [cit. 2020-02-19]. Dostupné z: http://www.czechmobility.info/mobility-funding-guide-cz-2018.pdf.
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění. Praha: Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
LEDVINOVÁ, Jana. Fundraising pro kulturní instituce, Manuál pro výuku. Praha: České centrum fundraisingu, 2010.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising. Praha: NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.
Weby:
www.neziskovky.cz
www.fundraising.cz
www.norskefondy.cz
www.donorsforum.cz
www.visegradfund.org
www.fondbudoucnosti.cz
www.eeagrants.cz
www.kreativnievropa.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Ověření studijních výsledků probíhá formou písemného ověření základních znalostí z probraných oblasti a ústní prezentací hypotetického či reálného uměleckého projektu studenta. Minimální docházka je 60 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje