Fundraising

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110FUN zkouška 2 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Student během výuky získá základní teoretické vědomosti z oblasti grantového a negrantového fundraisingu, seznámí se se základní terminologií a prakticky ověří své dovednosti v oblasti fundraisingu kulturních projektů.

Tematické okruhy:

  1. Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů (fundraising, marketing, sponzoring, mecenáš, filantrop, sponzor, veřejné zdroje, soukromá sféra, neziskový sektor)
  2. Hlavní skupiny dárců
  3. Nadace a nadační fondy
  4. Dar, sponzorský příspěvek, barter – typy smluv, daňové zvýhodnění
  5. SWOT analýza
  6. Marketing, sponzoring, PR
  7. Dotační a grantové programy v ČR
  8. Stručný přehled finančních zdrojů EU

Výsledky učení

Student získá základní znalosti z oblasti fundraisingu, má přehled o neziskové sféře a možnostech získání finanční a nefinanční podpory pro kulturní projekty. Po absolvování předmětu je schopen představit svůj projekt a formulovat žádost o jeho podporu.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená literatura:

BERANOVÁ, Veronika et al. Podpora kultury z Evropské unie do roku 2020. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-370-3.

BOUKAL, Petr a kol. Profesionální fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.

BŘEZINA, Aleš et al. Významné české skladatelské instituce: jejich historie, poslání a projekty v letech 2015-2019 = Significant institutions of Czech composers: their history, mission and projects for the years 2015-2019. Praha: Institut Bohuslava Martinů, 2015. ISBN 978-80-906098-3-9.

Guide to Funding Opportunities for the International Mobility of Artists and Culture Professionals [online]. Prague: On the move, 2017. [cit. 2020-02-19]. Dostupné z: http://www.czechmobility.info/mobility-funding-guide-cz-2018.pdf.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění. Praha: Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.

LEDVINOVÁ, Jana. Fundraising pro kulturní instituce, Manuál pro výuku. Praha: České centrum fundraisingu, 2010.

LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising. Praha: NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.

Weby:

www.neziskovky.cz

www.fundraising.cz

www.norskefondy.cz

www.donorsforum.cz

www.visegradfund.org

www.fondbudoucnosti.cz

www.eeagrants.cz

www.kreativnievropa.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Ověření studijních výsledků probíhá formou písemného ověření základních znalostí z oblasti, prezentací hypotetického či reálného uměleckého projektu studenta a zpracováním jednoduché grantové žádosti s tímto projektem související.

Minimální docházka je 60 %.

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
RADOK ŽÁDNÁ I.
13:40–15:10
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 13:40–15:10 Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů