Hudebně producentská organizační praxe 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110HPOP5 | zápočet | 2 | 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Student praktickým zapojením do organizace školního projektu získá zkušenosti a dovednosti v reálném profesionálním kontextu, seznámí se s přípravou, financováním, propagací a organizací školních projektů a naučí se pracovat v týmu.
Tematické okruhy:
- Příprava projektu
- Zpracování jednoduché grantové žádosti
- Marketingový plán projektu
- Organizace projektu
- Práce v týmu
- Realizace projektu
- Vyúčtování projektu
- Závěrečné vyhodnocení projektu
Výsledky učení
Student získá organizační dovednosti a prohloubí své znalosti a schopnosti v oblasti organizace, propagace a financování hudebních projektů. Je schopen pracovat v týmu na přípravě, organizaci a realizaci hudebního projektu (zpracování jednoduché grantové žádosti, příprava sympozia, orchestrálního koncertu, koncertu, hostování komorního tělesa, realizace komorní operní inscenace). Dokáže vyhodnotit úspěšnost projektu a vyhotovit závěrečnou zprávu.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
BOURDIEU, Pierre a JOHNSON, Randal, ed. The field of cultural production: essays on art and literature. 1st pub. New York: Columbia University Press, 1993. viii, 322 s. European perspectives. ISBN 0-231-08286-X.
BRINDLE, Meg, ed. a DEVEREAUX, Constance, ed. The arts management handbook: new directions for students and practitioners. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015. iv, 364 stran. ISBN 978-0-7656-1742-2.
LEDVINOVÁ, Jana. Fundraising pro kulturní instituce, Manuál pro výuku. [online]. Praha: České centrum fundraisingu, 2010. [cit. 2020-02-09]. Dostupné z: https://fundraising.cz/v1/wp-content/uploads/2012/11/Manual.pdf.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 129 s. Management umění - umění managementu; sv. 2. ISBN 978-80-7331-294-7.
SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5.
VODÁČEK, Leo a VODÁČKOVÁ, Oľga. Moderní management v teorii a praxi. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2009. 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3.
VOLZ, Jim. Introduction to arts management. First published. London: Bloomsbury, 2017. xv, 274 stran. Introductions to theatre. ISBN 978-1-4742-3978-3.
Web
www.donorsforum.cz
www.culturenet.cz
Doporučená literatura:
Bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Ověření studijních výsledků probíhá formou přípravy a praktické organizační činnosti pod odborným dohledem pedagoga. Minimální požadavek – úspěšná realizace 1 projektu za semestr včetně zajištění jeho financování z grantových zdrojů.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)