Organizace operního provozu 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110OP2 | zkouška | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Student se během výuky seznámí se specifickým prostředím operního provozu, nahlédnou do ekonomického fungování operní instituce, seznámí se s procesem plánování operního projektu, jeho propagací, základními principy koprodukční spolupráce a specifikem hostování operního souboru.
Tematické okruhy:
- tvorba dramaturgického plánu a hracího plánu - vytvoření modelového plánu na základě zadání
- harmonogram přípravy operní inscenace - plánování, smluvní zajištění, produkční zajištění
- stagionová a repertoárová divadla - společenská zvyklost, výhody a nevýhody, specifika
- vnitřní komunikace v operním souboru a v rámci vícesouborového divadla
- vnější komunikace - propagace, marketing, sponzoring
- koprodukční představení
- mezinárodní spolupráce - hostování v zahraničí, festivaly, hostující umělci
- propagace, marketing, sponzoring
- návštěvnost - divák, abonent, marketingový průzkum, struktura diváků, společenská poptávka, konkurenční prostředí
- publikační a výstavní činnost
- vzdělávací činnost - projekty pro děti a mládež, školní představení, operní studio
Výsledky učení
Student má obecnou znalost operního provozu a prostředí v ČR a zahraničí. Je schopen naplánovat, připravit a realizovat komorní operní projekt včetně jeho PR, orientuje se v plánování, finančním a organizačním zajištění koprodukčního projektu a hostování operního souboru.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
AGID, Philippe, TARONDEAU, Jean-Claude. The management of opera: an international comparative study. New York: Palgrave Macmillan, 2010. ISBN 978-0-230-24726-0.
BING, Rudolf. 5000 večerů v opeře. Překlad Helena Nebelová. 2. vydání. Praha: Supraphon, 1988. 327 stran.
CONTE, David M., LANGLEY Stephen. Theatre Management. Hollywood: EntertanmentPro, 2007. ISBN 0-89676-256-4.
GREGORINI, Bedřich, GREGORINI, Jindřich a SRSTKA, Jiří. Základy divadelní činnosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra produkce, 2007. 105 s. ISBN 978-80-7331-093-6.
NEKOLNÝ, Bohumil et al. Kontext provozování divadla v ČR. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2018. 133 stran. Produkce a management divadla v ČR; svazek 1. ISBN 978-80-7331-501-6.
Doporučená literatura:
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.
NEKOLNÝ, Bohumil a kol. Divadelní systémy a kulturní politika. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2006. 152 s. Box; sv. 1. ISBN 80-7008-197-X.
ORREY, Leslie. A concise history of opera: 254 illustrations, 32 in colour. London: Thames and Hudson, 1972. 252 stran. ISBN 0-500-20124-2.
PALLIN, Gail. Stage management: the essential handbook. New ed. London: Nick Hern Books, 2010. ISBN 978-1848420144.
RHINE, Anthony. Theatre Management – Arts Leadership for the 21st Century. New York: Palgrave, 2018. ISBN 978-1-352-00174-7.
ŠESTÁK, Jiří. Divadlo - kultura - podmínky: (osobní zkušenost). 1. vyd. Praha: KANT pro AMU, 2012. 264 s. Disk. Velká řada; sv. 20. ISBN 978-80-7437-079-3.
WEBB, Duncan M. Running theaters: best practices for leaders and managers. New York: Allworth Press, 2004. ISBN 1-58115-393-7.
Hodnoticí metody a kritéria
Celkové hodnocení se skládá z 20 % z hodnocení aktivity na semináři, 50 % z písemné části zkoušky a 30 % z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na semináři, zpracování a prezentace samostatné práce na zadané téma, návštěva vybraného operního představení.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje