Základy podnikání v hudebním životě 2 - strategické plánování
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110ZPH2 | zkouška | 2 | 28 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je naučit posluchače základním zákonitostem strategického přemýšlení a plánování na základě různých příkladů z vybraných kulturních institucí s různými právními formami, analyzovat jejich strategické řízení, a především systém plánování. Výuka tak studentům přináší kritický pohled na fungování a strukturu hudebního průmyslu i dalších součástí hudebního provozu. Předmět také učí posluchače, jak vytvořit vlastní strategický plán kulturní (hudební) organizace ve všech jeho fázích v teoretické i praktické rovině.
Tematické okruhy:
- Strategický management
- Strategické plánování v jednotlivých oblastech (produkce, marketing, finance)
- Reálný vhled do profesionální hudební organizace
- Analýza strategického managementu u vybrané kulturní organizace
Výsledky učení
Student získá podrobný vhled do fungování a struktury vybraných organizací.
Dokáže analyzovat strategické řízení – jeho přednosti a nedostatky.
Dokáže strategicky uvažovat a vytvořit vlastní strategický plán organizace/projektu.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování, teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
Doporučená literatura:
KIM, W. Chan, MAUBORGNEOVÁ, Reneé. Nová strategie moderního oceánu. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-726-1547-6.
Hodnoticí metody a kritéria
Vypracovaný fiktivní strategický plán zadané organizace – 70 %
Ústní zkouška z odpřednášené látky – 30 %
Teoretická část - 30%
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty)
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)