Matematicko-fyzikální minimum

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
171MFM zápočet 2 12 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky:

Studenti se teoreticky i prakticky seznámí s vybranými okruhy aplikované matematiky a fyziky, které budou potřebovat pro úspěšné zvládnutí navazujících předmětů během studia i ve své budoucí praxi. Cílem předmětu je umožnit studentům přicházejícím z různých typů škol a vybavených nestejnou úrovní znalostí matematiky a fyziky doplnit si znalosti a dovednosti, které budou vyžadovány v průběhu jejich studia.

Tematické okruhy:

Čísla, diskrétní a spojité veličiny, převod A/D a D/A

Číselné soustavy (dekadická, binární, hexadecimální), standardy zápisu.

Základní numerické operace (zlomky, vyjádření hudebních intervalů)

Logaritmus, dB, cent

Goniometrické funkce (sin, cos)

Fourierova řada, Fourierova transformace, FFT

Základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky, vyhodnocování experimentálních dat

Základy fyzikální akustiky

Základy elektrotechniky a elektroniky

Základy informatiky

Výsledky učení

Student se bude orientovat ve vybraných okruzích aplikované matematiky a fyziky a bude je umět aktivně používat.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená literatura:

POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 10. vydání. Praha: Prometheus. ISBN: 978-80-7196-458-2.

HORÁK, Zdeněk a František KRUPKA. Fyzika. 3. vydání. Praha: SNTL, 1981.

SVOBODA, Emanuel a kol. Přehled středoškolské fyziky. 6. vydání Praha: Prometheus. ISBN 978-80-7196-475-9.

Hodnoticí metody a kritéria

Písemný test a ústní pohovor, ve kterých student prokáže znalosti látky uvedené v tematických okruzích (50 % výsledného hodnocení písemná část, 50 % ústní část). Minimální povinná účast studenta ve výuce je 70 %.

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů