Studium skladeb 5

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
186SS5 zápočet 3 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Miroslav PUDLÁK

Obsah

Cíl výuky:

Seznámit studenty se skladbami významných autorů využívajících novodobé kompoziční postupy typické pro 2. polovinu 20. století.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Studenti jsou schopni samostatně identifikovat kompoziční postupy u konkrétních skladeb a zvolit vhodné analytické metody. Přistupují k analýze tvůrčím způsobem, dokáží rozkrýt záměry skladatele a interpretační nároky konkrétních skladeb.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

ovinná literatura:

DELIO, Thomas. Twentieth century music scores. New Jersey: Prentice Hall, 1989.

JANEČEK, Karel. Tektonika. Praha: Supraphon, 1968.

KOHOUTEK, Ctirad. Novodobé skladebné směry v hudbě. Praha: SHV, 1965.

LOUDOVÁ, Ivana. Moderní notace a její interpretace. Praha: Nakladatelství AMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.

Nové cesty hudby I. Praha: SHV, 1964.

Nové cesty hudby II. Praha, Bratislava: Supraphon, 1970.

Orchestrace jako otevřený proces: (sborník studií). Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-904266-8-9.

RISINGER, Karel. Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. Praha: Panton, 1969.

SIMMS, Bryan R. Music of the twentieth century: an anthology. New Jersey: Schirmer, 1986.

SIMMS, Bryan R. Music of the twentieth century: style and structure. New Jersey: Schirmer, 1996. ISBN 0028723929.

Notové materiály a nahrávky analyzovaných skladeb.

Doporučená literatura:

KOFROŇ, Petr. Třináct analýz. Jinočany: HaH, 1993. ISBN 80-85787-44-X.

KOSTKA, Stefan. Materials and techniques of twentieth-century music. New Jersey: Prentice Hall, c2006. ISBN 0139240772.

LEEUW, Ton de. Music of the twentieth century: a study of its elements and structure. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2005. 90-5356-765-8.

LESTER, Joel. Analytic approaches to twentieth-century music. New York: W.W. Norton, 1989.

STEIN, Deborah. Engaging music:Essays in music analysis. New York Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0195170105.

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě průběžné aktivní účasti na hodinách (60%) a samostatně vypracované ucelené analýzy skladby odpovídající probírané látce (40%). K ní si student připraví 30 minutovou prezentaci: obstará partituru, nahrávku a analytický diagram, který předloží k diskusi.

Povinná účast studenta na semináři min. 90%

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů