Projekt filmové scénografie 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203PFS3 zkouška 3 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Tato semestrální práce se zaměřuje na seznámení studentů s možnostmi využití filmových triků a postprodukčních úprav filmového obrazu. Student si ve spolupráci s pedagogem vybere určitou scénu z dekorace svého semestrálního projektu, která vyžaduje použití filmového triku. Na základě konzultací s pedagogem zpracovává návrh technického řešení vybrané dekorace pomocí filmového triku. Student vytváří storyboard scény, kde se kombinuje herecká akce a fyzická dekorace s virtuální dekorací. Při tvorbě storyboardu je nutné definovat postupy pro vytváření každé konkrétní části filmového obrazu. Semináře zahrnují analýzu různých druhů filmových triků, a to jak klasických, které vznikají během natáčení, tak digitálních, jež jsou vytvářeny ve fázi postprodukce.

Výsledky učení

1.Student je schopen navrhnout a realizovat koncepční řešení filmové dekorace s využitím filmových triků, přičemž efektivně kombinuje fyzické a virtuální prvky.

  1. Student si osvojí dovednosti tvorby storyboardu, který přesně definuje postupy pro vytváření jednotlivých částí filmového obrazu, zahrnující hereckou akci, fyzické dekorace a CGI.
  2. Student získá hlubší porozumění různým druhům filmových triků, včetně jejich klasického i digitálního zpracování, a dokáže je aplikovat v rámci svého projektu.
  3. Student se naučí efektivně komunikovat a spolupracovat s týmem odborníků na filmové triky a postprodukci, čímž zajišťuje kvalitní realizaci filmového projektu

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Literatura:

ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.

BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.

COTTA VAZ, Mark. BARRON, Craig. The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting. San Francisco: Chronicle Books, 2002.ISBN 978-0811831369.

GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.

HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.

SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.

Hodnoticí metody a kritéria

Student zpracovává semestrální práci, kterou mu zadává pedagog na začátku semestru. Pedagog také stanoví minimální požadovaný rozsah práce pro semestrální prezentaci. Během prezentace student nejprve představí svůj projekt hodnotící komisi a následně detailně popíše jednotlivé koncepční návrhy. Student rovněž odpovídá na dotazy členů komise. V rámci celkového hodnocení komise posuzuje nejen celkovou koncepci řešení, ale také technické zpracování projektu. Odevzdaná semestrální práce musí minimálně zahrnovat:

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()

15:00–18:00
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 15:00–18:00
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů