Projekt filmové scénografie 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203PFS3 | zkouška | 3 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Tato semestrální práce se zaměřuje na seznámení studentů s možnostmi využití filmových triků a postprodukčních úprav filmového obrazu. Student si ve spolupráci s pedagogem vybere určitou scénu z dekorace svého semestrálního projektu, která vyžaduje použití filmového triku. Na základě konzultací s pedagogem zpracovává návrh technického řešení vybrané dekorace pomocí filmového triku. Student vytváří storyboard scény, kde se kombinuje herecká akce a fyzická dekorace s virtuální dekorací. Při tvorbě storyboardu je nutné definovat postupy pro vytváření každé konkrétní části filmového obrazu. Semináře zahrnují analýzu různých druhů filmových triků, a to jak klasických, které vznikají během natáčení, tak digitálních, jež jsou vytvářeny ve fázi postprodukce.
Výsledky učení
1.Student je schopen navrhnout a realizovat koncepční řešení filmové dekorace s využitím filmových triků, přičemž efektivně kombinuje fyzické a virtuální prvky.
- Student si osvojí dovednosti tvorby storyboardu, který přesně definuje postupy pro vytváření jednotlivých částí filmového obrazu, zahrnující hereckou akci, fyzické dekorace a CGI.
- Student získá hlubší porozumění různým druhům filmových triků, včetně jejich klasického i digitálního zpracování, a dokáže je aplikovat v rámci svého projektu.
- Student se naučí efektivně komunikovat a spolupracovat s týmem odborníků na filmové triky a postprodukci, čímž zajišťuje kvalitní realizaci filmového projektu
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.
COTTA VAZ, Mark. BARRON, Craig. The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting. San Francisco: Chronicle Books, 2002.ISBN 978-0811831369.
GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.
HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.
SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.
Hodnoticí metody a kritéria
Student zpracovává semestrální práci, kterou mu zadává pedagog na začátku semestru. Pedagog také stanoví minimální požadovaný rozsah práce pro semestrální prezentaci. Během prezentace student nejprve představí svůj projekt hodnotící komisi a následně detailně popíše jednotlivé koncepční návrhy. Student rovněž odpovídá na dotazy členů komise. V rámci celkového hodnocení komise posuzuje nejen celkovou koncepci řešení, ale také technické zpracování projektu. Odevzdaná semestrální práce musí minimálně zahrnovat:
- přibližně 30 obrázků storyboardu s vyznačením rozdělení filmového obrazu na fyzické a virtuální dekorace
- 6 výkresů ve formátu minimálně A3, které prezentují způsob řešení fyzických dekorací, včetně půdorysů a axonometrií.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 15:00–18:00 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (Povinné předměty hlavní)