Pohybová výchova s metodikou 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205POMP1 | zápočet | 1 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Výuku tvoří zejména kontaktní část, která směřuje k plnému pochopení a vědomému rozvíjení pohybového potenciálu vlastního těla. Ve výuce je kladen důraz na osvojení si osobnostní a psychofyzické vybavenosti, kde si student ověřuje, hledá a získává tělové zkušenosti a využívá je k přirozenému pohybovému projevu.
Cílem předmětu je rozvoj samostatného tvůrčího uvažování formou praktického využití znalostí a dovedností z anatomie v pohybu, zážitkové zkušenosti s dotekem, hmotou i konstrukcí vlastního těla.
Tematické okruhy:
- cesta k doteku,
- tělové vrstvy,
- spirála jako cesta.
Výsledky učení
Student:
- zvědomuje své tělové zkušenosti, reflektuje je a využívá je k přirozenému pohybovému projevu,
- pohotově užívá tělové paměti v souvislosti se schopností plného a autentického sebevyjádření.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Doporučená literatura:
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Základy pohybové průpravy tanečníka a herce. 1. vyd. Praha: Orbis, 1956. 225, [2] s. Edice lidové umělecké tvořivosti.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Nauka o pohybu. 2. vyd. Praha: SPN, 1980. 144 s.
TSIARAS, Alexander. The Architecture and Design of Man and Woman. ISBN 978-0-38550-929-9.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky, docházky min. 80 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské prezenční (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)