Pohybová výchova s metodikou 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205POMP2 | zápočet | 1 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Ve výuce je kladen důraz na praktické osvojení si práce s odborným materiálem, vyhledávání inspirace, vytěžení vlastní zkušenosti, a to vše pro formulaci, přípravu a realizaci jednoduchého pedagogického záměru a tvůrčího postupu. Otevírá tak cestu k tvůrčímu pedagogickému myšlení.
Cílem předmětu je ověřit si, jak z inspiračních a podpůrných zdrojů lze v jednotlivých zadaných tématech budovat jednoduchý pedagogický tvůrčí postup, ze kterého je jasně patrno téma, záměr, nástroje a forma.
Tematické okruhy:
- vertikála – stabilita,
- horizontála – mobilita,
- střed těla – bytí v přítomnosti,
- metodické podněty, principy a postupy – formulace jednoduchého tvůrčího záměru a postupu a jeho realizace.
Výsledky učení
Student realizuje jednoduchý tvůrčí pedagogický postup, ze kterého je patrno téma, záměr, nástroje a forma.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Doporučená literatura:
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Základy pohybové průpravy tanečníka a herce. 1. vyd. Praha: Orbis, 1956. 225, [2] s. Edice lidové umělecké tvořivosti.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Nauka o pohybu. 2. vyd. Praha: SPN, 1980. 144 s.
TSIARAS, Alexander. The Architecture and Design of Man and Woman. ISBN 978-0-38550-929-9.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky a docházky (min. 80 %).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské prezenční (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)