Pohybová výchova s metodikou 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205POMP3 | zkouška | 2 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Cílem předmětu je aktivní účast studentů ve výukovém procesu formou výběru výukových metod a forem vyučování, které jsou předpokladem pro rozvoj přirozeného pohybu s respektem k věkovým a osobnostním specifikům dětí. Studenti se seznámí s vyučovací formou zejména prostřednictvím hry, technického cvičení a vedené improvizace.
Student bude veden k samostatnému uvažování i skrze teoretické analýzy a evaluace formou diskuse, umožňující uchopit a zpracovat dané téma z různých pohledů, zkušeností a možností.
Tematické okruhy:
- váhová centra - komunikace,
- linie v těle - artikulace,
- metodické podněty, principy a postupy (záměr, téma, způsob práce – hra, technické cvičení, improvizace,...).
Výsledky učení
Student
- formuluje pedagogický záměr, tedy co lze skrze zvolené téma v dětech vychovat, zpřítomnit,
- využívá nástroje k naplnění cíle, zejména dotek, dech, pohyb, představu, rekvizitu, konkrétní pomůcku,
- do své pedagogické práce zapojuje hru, technické cvičení nebo vedenou improvizaci.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Úspěšná klasifikace předmětu 205POMP3 je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 205IPDP1
Úspěšná klasifikace předmětu 205POMP3 je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 205PVVP
Literatura
Doporučená literatura:
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Základy pohybové průpravy tanečníka a herce. 1. vyd. Praha: Orbis, 1956. 225, [2] s. Edice lidové umělecké tvořivosti.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Nauka o pohybu. 2. vyd. Praha: SPN, 1980. 144 s.
TSIARAS, Alexander. The Architecture and Design of Man and Woman. ISBN 978-0-38550-929-9.
ŠVANDOVÁ, Lenka; MOJDL, Edgar. Tvořivé taneční hry s hudebním doprovodem. Praha: NIPOS, 2011. ISBN 978-80-7068-210- 4
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Jiří Lössl. Výchova vědomým pohybem v pedagogické a tvůrčí. Habilitační práce. Praha, DAMU, 2021.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě docházky (min. 80 %), aktivity ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky, seminární práce.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:45–12:15 | Michaela RAISOVÁ | Unitaria | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské prezenční (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)