Marketing divadla 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MKD2 | zkouška | 3 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Vladana BROUKOVÁ, Jiří SULŽENKO
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Osnova předmětu:
- Praktická část: sestavení marketingového plánu a rozpočtu.
- Praktická část: zadání marketingového briefu.
- Praktická část: příprava tiskové zprávy a strategie komunikace s médii.
- Online marketing.
- Analýza značky, brand, tržní pozice .
- Marketingový výzkum, CRM.
- Segmentace publika.
- Nákupní chování, konzumace kultury a umění.
- Rozvoj publika (bariéry přístupu k umění, nástroje, divácká loajalita, obsahové zaměření rozvoje pubilka).
- Seminární práce - prezentace.
- Strategický marketing, inovace a trendy v marketingu umění.
- Opakování.
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a marketingu divadla, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Představit marketingové myšlení na straně nabídky a nákupní chování na straně poptávky. Vysvětlit nástroje marketingového mixu a aplikaci nástrojů marketingové komunikace včetně specifik komunikace v on-line prostředí.
- Student bude znát základy teorie marketingu, marketingového výzkumu a rozvoje publika. Student se seznámí s příklady aplikace marketingu na konkrétní kazuistice z praxe.
- Student bude schopen realizovat jednoduché marketingové kampaně od analýzy, plánování po realizaci. Bude schopen se podílet na přípravě marketingové strategie projektu.
- Student získá dovednost marketingové analýzy projektu, přípravy rozpočtu, zadání práce specialistům (grafik, inzerce apod.) a realizace základních komunikačních výstupů ve vztahu k projektu.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0
Doporučená literatura:
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
- KAISER, M. M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2
- KOTLER, P. a SCHEFF, J. Standing room only: strategies for marketing the performing arts. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, c1997. ISBN 978-0875847375
Hodnoticí metody a kritéria
Studijní výsledky jsou ověřeny písemným testem a ústní zkouškou, Dalšími požadavky k zakončení předmětu je seminární práce v rozsahu min 3 strany A4, prezentace a docházka alespoň 75%.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)