Dramaturgický seminář 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
303DRAS2 | zápočet | 1 | 18 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 12 až 17 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra dokumentární tvorby
Obsah
Popis předmětu:
Dramaturgický seminář 1. ročníku je zaměřen na interaktivní provedení základy tvorby autorského dokumentárního filmu. Od postupného ověřování vnitřních motivací k tvorbě, přes reflexi tématu v připravovaném filmu až po promýšlení důvodů a možných významů díla ve společenských souvislostech. Vedle společné dramaturgické analýzy literárních podkladů (námětů, scénářů), jsou nezbytnou součástí i jednoduchá individuální filmová cvičení - „Můj den“ a „Den druhého“. Kombinace teoretických a praktických podnětů, intenzivní formou studenty připraví na realizaci klauzurních cvičení „Můj pohled“ a „Autorská reportáž“.
Tematické okruhy:
Řízený i neřízený dialog. Dramaturgická analýza cvičení „Zpětný scénář“. Dramaturgická analýza literárních podkladů - námětů a scénářů, dramaturgická analýza obhlídek, dramaturgie střihových verzí. Analýza ukázek filmů předešlých studentů Katedry dokumentární tvorby, srovnávací analýza literárních podkladů a hotového díla. Předpoklady - od všech zúčastněných se požaduje zejména vůle k dialogu a tvůrčí plnění praktických cvičení. Studenti - budoucí autoři (dokumentárních) filmů - by měli rozvíjet svou osobnost = sršet nápady, přinášet témata, podněcovat rozpravu, individuálně se zdokonalovat. Před realizací svých klauzurních filmů každý srozumitelně obhájí: CO, PROČ a JAK hodlá natáčet.
Výsledky učení
Výsledky učení:
-Studenti umí napsat námět a explikaci svého režijního záměru.
-Studenti se učí analyzovat natočený materiál.
-Studenti rozpoznávají dramaturgické kvality střihových verzí během vzniku cvičení „Můj pohled“ a „Autorská reportáž“.
-Studenti kultivují své dialogické schopnosti.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Doporučená literatura:
BASIN, André. Co je to film? Překlad Ljubomír Oliva. Praha: Čs. filmový ústav, 1979. 240, [2] s. [24] s. obr. příl.
BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Překlad Miloš Fryš. Praha: Dauphin, 1998. 115 s. Film; sv. 1. ISBN 80-86019-68-3.
CARRIÈRE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Překlad Tereza Brdečková a Jiří Dědeček. Vyd. v ČR 2. Praha: Limonádový Joe, 2014. 200 s. ISBN 978-80-905624-2-4.
EJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. O stavbě uměleckého díla: výběr ze statí, teoretických úvah a studií. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1963. 124 s. Otázky a názory; sv. 43.
GAUTIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. 507 s. ISBN 80-7331-023-6.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 735 s. Albatros Plus; 35. ISBN 80-00-01410-6.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. 316 s. ISBN 978-80-7331-181-0.
HITCHCOCK, Alfred a TRUFFAUT, François. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. 211 s.
Ulver, Stanislav. Západní filmová avantgarda. Vyd. 1. Praha: Český filmový ústav, 1991. iii, 323 s. ISBN 80-7004-071-8.
McLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Překlad Miloš Calda. 2., rev. vyd., V Mladé frontě 1. Praha: Mladá fronta, 2011. 399 s. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
●prezence a komplexní aktivity během společného dialogu (40 %)
●vypracování zadaných cvičení (30 %)
●vypracování všech požadovaných literárních podkladů pro připravované cvičení „Můj pohled“ a „Autorská reportáž“ (30 %)
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (Povinné předměty)