Filmový marketing 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305FIMA1 zápočet 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Interaktivní přednáška zaměřená na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Zaměření na domácí a mezinárodní marketing a distribuci, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.

OSNOVA

1.Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny.

2.Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.

3.Hodnota kreativního balíku - film packaging. Synopse, treatment, log line.

4.Positioning a targeting. Audience design.

5.Marketingové materiály. Trailer, teaser.

6.Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.

7.Filmové festivaly – historie, dramaturgie festivalu.

8.Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.

9.Distribuční specifika Evropy - rozdíly amerického a evropského trhu, kinodistribuce, vs jiné formy distribuce, VOD platformy.

10.Prostředí mezinárodního obchodu. Práce sales agenta. Marketing, PR, prodej.

11.Sales agent a specifika a typy prodeje, typy smluv, dělení společností, spolupráce s producentem.

12.Současná situace distribuce evropských filmů. Czech Film Center a jejich role v propagaci českých filmů.

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy filmového marketingu, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stádia developmentu až po uvedení filmu do kin.

Předpoklady a další požadavky

---

Literatura

Marich, R. Marketing to moviegoers: A handbook of strategies used by major studios and independents. Focal Press, 2005.

Durie, J., Pham, A., Watson, N. Marketing and selling your film around the world: A guide for independent filmmakers. Silman-James Press, 1998.

Kerrigan, Finola. Film Marketing. Butterworth – Heinemann, 2010

Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0

Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.

Hodnoticí metody a kritéria

Během semestru se vyžaduje aktivní účast v diskusích na seminářích. Celkové hodnocení se skládá ze 75 % docházky a aktivity na seminářích, a 25 % prezentace seminární práce.

Poznámka

---

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů