Filmový marketing Workshop: Jak získat co nejširší publikum pro svůj film
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305MFMA | zápočet | 1 | 5 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 21 až 26 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Modul je koncipován jako workshop zaměřený na tvorbu marketingové a komunikační strategie pro filmový projekt. Cílem modulu je definovat marketing filmu pro filmové producenty, vymezit jeho hranice, hledat synergie mezi kreativními přístupy filmové tvorby a marketingovými nástroji, a stanovit efektivní komunikační linky pro potenciálního diváka. V rámci modulu si také definujeme potenciál filmu Poslední sezóna, jeho primární cílové skupiny a konkrétní komunity, které můžeme díky digitálnímu marketingu oslovovat originálním způsobem. Ukážeme si, že marketing filmu může být také kreativní proces. V průběhu interaktivního workshopu si projdeme cestu od insights filmu, přes definice cílů komunikace, definice cílové skupiny, zadání vizuální identity až po komunikační linky pro sociální média a fázi PR – festivalové i pro kino distribuci a speciální projekce mimo klasickou distribuci.
Na workshopu budeme pracovat s předem určeným filmovým dílem, pro které navrhneme strategii vstupu do kin, a to včetně výběru marketingových kanálů pro efektivní komunikaci k jednotlivým cílovým skupinám, s cílem vzbudit zvědavost a podpořit rozhodnutí jít na film do kina.
Základní struktura workshopu:
· Úvod – základní kameny marketingové a komunikační strategie
· Co je DNA filmu, měřitelné cíle
· Cílové skupiny a jejich oslovení na časové ose
· Komunikační linky a strategie pro sociální média
· Média formáty, influenceři a ambasadoři pro váš film
· Harmonogram a rozpočet pro komunikaci
· Speciální distribuce a partneři filmu
Kapacita modulu bude z důvodů připravených skupinových aktivit omezena na max. 18 osob.
Výsledky učení
-
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
100% docházky
Poznámka
Informace o lektorkách:
Mgr. Lucie Medková je CEO agentury P2M Consulting a svůj profesní život zasvětila marketingu a vzdělávání. Řadu let se pohybuje ve světě byznysu a nových technologií a spolupracuje na tvorbě marketingových a komunikačních strategií pro klienty z kreativních oborů i NGO. V posledních několika letech se jako marketingová specialistka podílí na komunikačních strategiích a PR českých a slovenských filmů (Mord, Tady Havel, slyšíte mě?, Janžurka, Jiříkovo vidění, Světlonoc atd.). Vydala knihu Hrdinové digitální doby, která formou 28 inspirativních rozhovorů zachycuje éru digitálního marketingu na českém a slovenském trhu. Ještě během studií založila dnes již legendární nakladatelství Triáda, jehož tituly dodnes pravidelně získávají prestižní ceny, jako je Magnesia Litera.
Mgr. Klára Vorlíčková vystudovala německý jazyk a historii, ale od počátku své kariéry se pohybuje v oblasti médií, marketingu a komunikace. Začínala v oddělení komunikace Univerzity Karlovy v Praze a následně pracovala jako tisková mluvčí a vedoucí komunikace Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Působila v mediálních projektech Deník a PPF Naše adresa. Dnes spolupracuje v rámci P2M Consulting na vzdělávacích a rozvojových programech pro korporátní klienty a vytváří marketingové a komunikační strategie pro kulturní projekty především z oblasti filmu (Janžurka, Mord, Dajori aj.). Je spoluautorkou dvou publikací – Hrdinové digitální doby (28 rozhovorů s lídry digitálního marketingu na CZ/SK trhu) a BUM! 75x Champagne (knižní průvodce po regionu Champagne a šampaňských vínech).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Bakalářské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Volitelné předměty)