Post production workflow pro magistry
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306MPWM | zápočet | 2 | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra střihové skladby
Obsah
Jedná se o intenzivní dvoudenní modul, jehož cílem je seznámit studenty s pokročilými postupy a technikami v oblasti postprodukce. Zaměříme se zejména na střihové programy AVID MEDIA COMPOSER a DAVINCI RESOLVE.
Součástí budou prezentace a názorné ukázky, ale většina modulu bude probíhat především formou PRAKTICKÝCH CVIČENÍ - Studenti dostanou HDD s materiálem, na kterém si vyzkouší základní úkony, které se běžně provádějí v postprodukci - Dailies workflow, render mxf/proxies pro střižnu, naaplikování ořezu a LUT, přenos metadat, importy do avidu, příprava pro konform, předání do zvuku a další.
Modul bude vést Matěj Podskalský, který pracoval čtyři roky v postprodukčním studiu UPP na českých i zahraničních projektech (např. All Quiet on the Western Front - Netflix, Úsvit, Běžná selhání, německo-britský seriál Das Boot a další).
HLAVNÍ OKRUHY, NA KTERÉ SE MODUL ZAMĚŘÍ:
STANDARDNÍ WORKFLOW PRO PŘÍPRAVU MATERIÁLU PRO STŘIH (tzv. DAILIES WORKFLOW) - kombinace programů AVID MEDIA COMPOSER a DAVINCI RESOLVE
Jak korektně nastavit projekt a připravit materiál pro střih, aby později nedošlo k problémům při konformu apod.?
Jak správně vyrenderovat a naimportovat mxf/proxies a na co si dát pozor?
Proč jsou programy Avid Media Composer a Davinci Resolve nejpoužívanější softwary v oblasti postprodukce a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
EXPORTY NÁHLEDOVÝCH VIDEÍ
Co to je tzv. fast start a k čemu slouží?
Jaký software je nejvhodnější pro export náhledů?
Jak vyexportovat náhled, aby měl co nejmenší velikost a dostatečnou kvalitu?
Jaké zvolit rozlišení a bitrate?
LUT - práce s LUT, ořezem a tzv. input sizingem v davinci resolve
Jak zvolit a naaplikovat vhodnou LUT?
Jak naimportovat tzv. custom LUT od kameramana/coloristy?
STŘIH V DAVINCI RESOLVE A WORKFLOW S TÍM SPOJENÁ
Jak korektně připravit projekt a materiál pro střih?
Jaké jsou možnosti proxies v Davinci a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
Na co si dát pozor při exportech pro zvukaře/sound studio?
Jaké jsou nedostatky Davinci Resolve oproti Avid Media Composeru?
ALE - AVID LOG EXCHANGE
Co to je ALE, k čemu slouží a jak může výrazně zjednodušit práci asistenta střihu a střihače.
VFX EDITING
Co je náplní profese tzv. vfx editora?
Jak korektně připravit podklady pro trikové záběry ve střižně, aby s nimi mohlo následně pracovat postprodukční studio?
AVID NEXIS A PRÁCE NA PROJEKTECH S VÍCE STŘIHAČI A ASISTENTY STŘIHU
Co to je avid nexis a k čemu slouží?
Jak vytvořit a používat sdílené projekty?
Jak předávat biny mezi projekty?
Jaké jsou jiné alternativy sdílených projektů (např. davinci resolve)?
AVID LIST TOOL A PRÁCE S RŮZNÝMI DRUHY EDL PRO ZVUK, GRADING ČI VFX
Jak funguje tzv. list tool v avidu a jak ho správně používat?
Jaké jsou různé druhy edl?
Jak správně vyexportovat různé edl, aby přenášely správná metadata?
LOGGING - POKROČILÉ MOŽNOSTI TŘÍDĚNÍ MATERIÁLU V AVIDU
Jak lze dávat záběrům klíčová slova a vyhledávat v avid projektu?
Jak přehledně zorganizovat a roztřídit náhledy v avid binu od celků po detaily?
POKROČILÉ MOŽNOSTI SYNCHRONIZACE OBRAZU A ZVUKU
Jak syncovat na polovinu framu?
Jak postupovat při synchronizaci materiálu natočeného na 16mm nebo 35mm film? (Scene detect a následný sync)
Výsledky učení
Rozšíření znalostí a zdokonalení se v oblasti postprodukce, technologie a střihových softwarů. Student bude po absolvování modulu rozumět pokročilým postupům a technikám, které se používají v profesionální postprodukci a velkých postprodukčních studiích.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Steve Hullfish - Art of the Cut - Conversations with Film and TV Editors-Routledge (2017)
Lance Phillips - Video Editing Made Easy with DaVinci Resolve 18-Packt Publishing (2023)
Create Video with Media Composer-Rowman & Littlefield Publishers (2023)
Avid - Media Composer Fundamentals I - Avid Technology, Inc. (2019)
Steve Hullfish - The Art and Technique of Digital Color Correction-Focal Press (2012)
Hodnoticí metody a kritéria
účast a aktivita na modulu
Poznámka
Modul je určen spíše pro studenty magisterského studia, ale mohou se zúčastnit i studenti z bakalářského programu, pokud budou mít zájem. Budeme probírat pokročilé postupy v oblasti postprodukce a znalosti střihových softwarů.
Každý student by měl mít k dispozici vlastní macbook/notebook s programy:
Avid Media Composer - licencovaná verze (každý student by nově měl mít k dispozici licenci přes FAMU)
Davinci Resolve - free verze
Pokud někdo ze studentů nemá vlastní počítač, bude k dispozici několik školních macbooků.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - magistr_2021 (Volitelné předměty)