Sound Design Techniques

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
308MSDT zápočet 2 14 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby

Obsah

• Výuka ve filmové škole se na konvenční zvukové designové prvky a jejich tvorbu příliš nezaměřuje. I když by jejich využití ve většině filmů produkovaných ve škole bylo minimální, získání znalostí o jejich tvorbě by pro začínajícího zvukového designéra mohlo být užitečné a hlavně zábavné.

• Dotkneme se zvuku pro hry, protože je úzce spjat s tímto odvětvím zvukového designu, a použijeme jednu slavnou herní kinematografii jako rámovací zařízení, které pomalu vkládá námi vytvořené prostředky a provádí částečné nebo úplné přepracování.

• Probereme vrstvení zvuku a manipulaci na jedné straně a potenciální využití a vliv na diváka/posluchače na straně druhé.

• Tento modul se bude skládat ze 4 kapitol/sekcí rozdělených podle různých typů nástrojů, jako je granulární zpracování nebo tvorba whoosh. Tato témata budou nejprve ukázána na audiovizuálním příkladu, po kterém bude následovat diskuse a experimentování. Budeme používat domácí terénní nahrávky, úryvky, které jsme si sami nahráli, generovat zvuky od začátku a znovu používat zvuky z bank:

o Whoosh, rise, and Impact – základ moderního zvukového designu

 Proč se používají a jak je vyrobit vrstvením, tvarováním nebo syntézou.

o Zvuk ohybu se standardními nástroji

 Jak dosáhnout specifických sci-fi, hororových nebo fantasy prvků pomocí vrstvení a použití standardních efektů, jako je filtr, reverb, zkreslení…

 Možné metody a přístupy pro syntézu skutečných nebo nereálných zvuků.

o Granulované a spektrální zpracování

 Použití granulárního zpracování nebo syntézy k získání jinak nedosažitelných zvuků nebo resyntézy zvuků do vhodnějších verzí sebe sama.

 Použití spektrálního zpracování k odečtení a přidání jinak nepřístupných částí daného zvuku nebo vytvoření zcela nových ve spektrální doméně.

o Randomizace a hlas

 Vysvětlení potřeby randomizace v kontextu her i filmů.

 Použití Krotos

 Zvukové částice

 Hlasová manipulace – design zvuku tvorů

• Každý účastník bude muset prezentovat jeden úryvek zvukového designu svého výtvoru.

Výsledky učení

• Dotkneme se různých technik zvukového designu a podělíme se o experimenty a tipy, které jsme cestou našli.

Předpoklady a další požadavky

• Studenti musí být zběhlí ve výběru D.A.W., schopní vytvořit úryvek zvukového designu.

Literatura

není určena

Hodnoticí metody a kritéria

• Účast a prezentace krátkého úryvku zvukového designu.

Poznámka

pouze pro KZT FAMU a APP FI - uzávěrka 9.4.; v případě volné kapacity po tomto datu bude přihlašování zpřístupněno dalším zájemcům

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů