Digitální animace 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309DIGAN3 | zápočet | 1 | 12 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby
Obsah
Obsah
Digitální animace 3 se dále zaměřuje na prohlubování dosavadních znalostí a dovedností, které dále rozšiřuje. Předmět se v úvodu věnuje analýze výrobní pipeline a technologických postupů dokončených prací minulého semestru. Na praktických příkladech se rozebírají jednotlivé výrobní fáze, původní záměr a výsledné řešení. Mimo jiné se například vyhodnocuje efektivita zvolených postupů a zda bylo možné vybrané dílčí úkony řešit lépe či jinak.
Další část semestru je věnována souvislejší práci s digitálním nástrojem Toon Boom Storyboard Pro. Studující si vyzkoušejí rozkreslení vlastního námětu od beatbordu, přes storyboard, případně až po animatic.
Závěr semestru se zaměřuje na úvod do problematiky digitálního 3D prostředí a 3D editorů obecně. Probírány jsou základní principy a technologická řešení, která jsou používána napříč různými aplikacemi. Pro tyto potřeby a demonstraci bude používán především digitální nástroj Blender.
Výsledky učení
Cílem výuky je naučit se analyzovat výrobní postupy konkrétních projektů, hledat silná i slabá místa a způsoby zefektivnění zvolených řešení. Dále si osvojit v rámci souvislejší práce digitální nástroj Toon Boom Storyboard Pro. Získat základní orientaci v problematice digitálních 3D editorů a různých technologických řešeních, které tato problematika zahrnuje.
Výsledky učení
Studující umí analyzovat výrobní postupy animovaných projektů a hledat možná místa k zefektivnění zvolených procesů. Ovládají digitální nástroj Toon Boom Storyboard Pro na úrovni zpracování námětu krátkého anim. filmu, základní zpracování storyboardu, případně i animaticu. Základně se orientují v problematice 3D editorů, znají obecnou teorii a terminologii, zvládají základní postupy a ovládání digitálního nástroje Blender.
Předpoklady a další požadavky
Předmět předpokládá absolvování předchozích předmětů digitální animace.
Úspěšná klasifikace předmětu 309DIGAN3 je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 309DIGAN4
Literatura
Literatura
FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.
Literatura doporučená:
Toon Boom Storyboard Pro user guide
https://docs.toonboom.com/help/storyboard-pro-20/storyboard/book/user-guide/about-user-guide.html
Blender manual
https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html
MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
Hodnoticí metody a kritéria
Známka se uděluje za aktivní účast na seminářích a realizaci souvisejících cvičení.
Poznámka
žádné
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 13:10–15:35 | Ondřej JAVORA | Učebna KAT 416 Lažanský palác |
liché týdny, začínáme tedy 7.10.2024, doplňující pedagogové Kokolia, Búřil | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Povinné předměty)