Herní scenáristika 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312HS1 zápočet 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

1.Tvorba nápadů (Kreativita a obecné řešení problémů)

2.Cesty k dobrým nápadům (Reaktivnost představivosti)

3.Žánr (obecně)

4.Klasická narativní struktura

5.Příprava tvorby konvenční tříaktovky

6.Postava (obecně)

7.Specifické postavy

8.Dialog

9.Paralelní narace (Tandemová narace, Narace s více protagonisty)

10.Paralelní narace II (Narace dvojité cesty, Flashbacky, Mozaika)

11.Žánr (Fantasy, Sci-fi, Kyberpunk)

  1. Žánr II (Horor, krimi, noir)

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními postupy a metodami při psaní fikce, s různými tvůrčími přístupy, vyprávěcími technikami a žánrovými zvyklostmi. Zároveň je naučí prezentovat a kriticky hodnotit své, ale i cizí výstupy.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Doporučená literatura:

●ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.

●BATEMAN, Chris Mark, ed. Game writing: narrative skills for videogames. 1st ed. Boston, Mass: Charles River Media, 2007. Charles River Media game development series. ISBN 978-1-58450-490-0.

●HORTON, Andrew. Writing the character-centered screenplay. 2. Paperback ed., updated and expanded. Berkeley, Calif.: Univ. of California Press, 1999. ISBN 978-0-520-22165-9.

●INCE, Steve. Writing for Video Games. London; Minneapolis: A & C Black ; Consortium Book Sales & Distribution Distributor, 2007. ISBN 978-0-7136-7761-4.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita na semináři (50%), docházka v rozsahu alespoň 80% přednášek (20%), seminární práce – rozsah 5 str. (30%)

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů