Herní scenáristika 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312HS2 zápočet 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

  1. Příbeh a hry
  2. Nelineární naratív
  3. Budování světa
  4. Nenarativní rozprávění
  5. Postavy v hrách
  6. Dialogy v hrách
  7. Questy
  8. Struktura herního narativu
  9. Narativ v procedurálně generovaných hrách
  10. Budování napětí a udržení hráče na správné cestě
  11. Gamedesign dokumentace
  12. Tvorba interaktivního portfolia

Výsledky učení

Cílem předmětu je, v návaznosti na předmět Herní scenáristika 1, naučit studenty specifickým postupům při psaní scénářů pro hry. Studenti se naučí budovat světy (world building), psát dialogy, questy a další typy textů pro počítačové hry. Procvičí si prezentaci svých nápadů v rámci týmu i navenek a prohloubí dovednost kriticky hodnotit své, ale i cizí výstupy.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Doporučená literatura:

•ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.

•BATEMAN, Chris Mark, ed. Game writing: narrative skills for videogames. 1st ed. Boston, Mass: Charles River Media, 2007. Charles River Media game development series. ISBN 978-1-58450-490-0.

•HORTON, Andrew. Writing the character-centered screenplay. 2. Paperback ed., updated and expanded. Berkeley, Calif.: Univ. of California Press, 1999. ISBN 978-0-520-22165-9.

•INCE, Steve. Writing for Video Games. London; Minneapolis: A & C Black ; Consortium Book Sales & Distribution Distributor, 2007. ISBN 978-0-7136-7761-4.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita na semináři (50%), docházka v rozsahu alespoň 80% přednášek (20%), seminární práce – rozsah 5 str. (30%)

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů