3D pro uměleckou tvorbu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373TDU2 | zkouška | 2 | 2 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Centrum audiovizuálních studií
Obsah
Kurz seznamuje uchazeče s základy 3D grafiky v oblastech nastavování shaderů, texturování, animace a fyzikální simulace. Důraz je kladen na použití ve filmu jako speciální efekt, nebo jako autonomní počítačový obraz např. ve videoeseji či počítačové hře.
Výsledky učení
Základní znalosti, které jsou aplikovatelné ve všech moderních programech:
( nastavení shaderů, UV mapping, Animation Keyframes, Fyzikální simulace).
Výsledkem studia je umět jedno z následujícího, dle individuálního zaměření:
- Aplikace jako speciální efekt ve filmu - realistické trackování kamery a produkce kompozitního obrazu skládající se z počítačem generovaného a natočeného na kameru.
- Aplikace jako autonomní obraz použitelný např. v počítačové hře či v 3D video eseji.
Předpoklady a další požadavky
2D grafika - photoshop a hard surface modelling v Blenderu.
Předmět 373TDU2 může při kontrole studijních plánů nahradit předmět 373TDUT2
Literatura
Blender dokumentace:
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
Lazy tutorials Ian Hubert:
Hodnoticí metody a kritéria
Zde jsou jednotlivé kroky, které v semestru uděláme:
Nastavíme materiály u všech předmětů které jste v zimním semestru vymodelovali.
Je tam vždy alespoň jeden od následujících materiálů:
Matný plast, lesklý plast, keramika, dřevo, rozbité dlaždice, sklo průhledné a matné a materiál používající subsurface scattering.
Všechny materiály mají textury v color, metalic, smoothness a normal slotech.
Skříň otexturujeme navíc pomocí ručního UV unwrappingu.
Stejně tak otexturujeme alespoň jeden organický předměty - typu žába, jelen, který také ručně unwrappnete.
Skříň a organický předmět uděláme ještě jednou pomocí substance painteru.
Dva modely který mají konflikt jsou ručně unvwrapnuté
Poté se každy rozhodne, jestli chcete jít k odevzdání cestou “filmový efekt”, či “počítačový obraz”
Pro “Filmový efekt”:
uděláme libovolnou animaci pomocí keyframes, která bude vyrenderovana v cycles (s nastavenými materiály a textury) a bude mít alespoň jednu minutu a bude zasazená do reálného záběru.
Pro “počítačový obraz”:
uděláme libovolnou animaci pomocí keyframes, Bones a fyzikální simulace, která bude vyrenderovana v cycles (s nastavenými materiály a textury) a bude mít alespoň jednu minutu.
Zkouška:
Ke zkoušce je nutné mít:
- účast na kurzech
Na kurzu je povinná účast na 1 až dvěma úvodních blocích, které jsou v termínech a časovém trvání dle dohody.
Poté se pracuje na konkrétním zadání v rámci konzultací v rozvrhem daných slotech. Zde je účast nutná 75%.
- Splěný úkol “Filmový efekt” nebo “počítačový obraz”
- Úkol na zkoušce, který prověří vaše dovednosti za celý rok s blenderem.
Výsledná známka je pak kompozitem bodu 2 a 3 (50% a 50%).
Hodnotí se topologická správnost modelů, jejich důvěryhodnost (poznáme ihned oč se jedná), správnost natexturování a nastavení shaderů a materiálů, provedení animace realističnost digitálního kompozitu či provedení animace pomocí bones a fyzikální simulace.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 14:00–16:25 | Vojtěch RADAKULAN | Učebna TR-336 Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Povinné předměty)