Oborová didaktika a pedagogické dovednosti pro výuku na VŠ 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
380ODPD2 | zkouška | 3 | 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 68 až 83 hodin domácí příprava | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Předměty a studijní plány zajišťované fakultou
Obsah
Student bude aplikovat teoretické poznatky z předmětu Oborová didaktika a pedagogické dovednosti pro výuku na VŠ
1 na tvorbu konkrétního kurzu, realizovatelného na FAMU. Seminář bude rozdělen na tři části: 1) příprava podkladů
pro výuku – obsah předmětu, výukový plán, anotace, pedagogické cíle a metodologie; 2) student prezentuje výstupy pro
konkrétní kurz; 3) zapojení studenta do pedagogické činnosti v rámci FAMU.
Hlavními tématy na semináři budou:
- definování připravovaného předmětu, tématu a pedagogických cílů
- příprava výukového plánu, anotace, literatury
- diskuze nad metodologií
- určení formy kontroly/zkoušení
Výsledky učení
Student po absolvování předmětu
- umí samostatně připravit a vyučovat odborný předmět na vysoké škole
- má jasnou představu o způsobech výuky a hodnocení studentů a je schopný se podílet na pedagogických
procesech na úrovni vysoké školy či nižších typech škol
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Alain Bergala, L’hypothèse cinéma : petit traité de transmission du cinéma à l'école et ailleurs. Paris: Cahiers du
cinéma 2006, 206s. (anglický překlad: The Cinema Hypothesis: Teaching Cinema in the Classroom and Beyond, 2016,
Austrian Film Museum)
Věra Bočková a kol., Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Univerzita Palackého, Filozofická fakulta,
1994.
P. Howard-Jones, Introducing neuroeducational research. London: Routledge, 2010.
Francis Vanoye, Francis Frey, Anne Goliot-Lété, Le cinéma. Paris: Nathan, 2009.
Parry, Becky. Children, film and literacy. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2013.
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti připraví realizaci konkrétního kurzu za pomoci odborného vedení a
společné diskuse studentů – atestace bude udělena za přípravu daného kurzu a
aktivní účast na hodinách.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (Povinné předměty)