doc. MgA. Vladimír NOVÁK, Ph.D.
Teacher's web page
Courses
- Artistic Practice 1
- Artistic Practice 2
- Contexts of Authorial Acting II: Theory of Psychosomatic Disciplines
- Contexts of Authorial Acting II: Theory of Psychosomatic Disciplines
- Contexts of Authorial Acting V: Theatre and its Ethical and Social Overlaps (Course guarantor)
- Contexts of Authorial Acting V: Theatre and its Ethical and Social Overlaps (Course guarantor)
- Directing, Dramaturgy and Acting in Special Groups 1 (Course guarantor)
- Directing, Dramaturgy and Acting in Special Groups 2 (Course guarantor)
- Dissertation research 1
- Dissertation Research 2
- Dissertation research 3
- Dissertation research 4
- Doctoral Seminar 2
- Doctoral Seminar 3
- Doctoral Seminar 3
- Doctoral Student Symposium 4
- Doctoral Symposium 2
- Doctoral Symposium 3
- Drama and theatre in social practice 1
- Drama and theatre in social practice 2
- Drama Education with Specific Groups
- Foundations in Special Education and Anthropology 1 (Course guarantor)
- Foundations in Special Education and Anthropology 2 (Course guarantor)
- Group Theatre Project 1
- Introduction to Research Methodology
- Pedagogical Practice 1
- Pedagogical Practice 2
- Pedagogical Practice 3
- Professional conference 1
- Professional Conference 2
- Publication output
- Set-design in Special Groups 1 (Course guarantor)
- Set-design in Special Groups 2 (Course guarantor)
- Special Education and Anthropology 1
- Special Education and Anthropology 2
- Symposium of PhD students 1
- Theatre and the phenomenon of sustainability
- Theatrical Anthropology
- Traineeship Abroad
Diploma thesis led and defended successfully
- BcA. Odarčenko Anna – Role režiséra v autorském divadle - psychologické aspekty při tvorbě autorské inscenace
- BcA. Sléhová Tereza – Scénografie jako dramaturgie
- BcA. Sekicki Bojana – Odysseus
- MgA. Čtvrtník Jan – Zvuk jako nástroj herce
- BcA. Jandáčková Kateřina – Narcismus v divadelním prostředí
- MgA. Stará Markéta – Vizuální a loutkové divadlo pro specifickou skupinu diváků - seniorů
- MgA. Řezáčová Hedvika – Herecká tvorba ve specifické skupině.
- BcA. Bělochová Vendula – Komunikace obrazem
- BcA. Vášová Viktorie – Prvek nahodilosti ovlivňující kompozici během procesu zkoušení
- BcA. Hanušová Eliška – Hledání tělesné přítomnosti při procesu tvorby
- BcA. Jacques Nina – Od představy k situaci
- BcA. Klimešová Anna – Sdílená paměť jako dramaturgické východisko
- BcA. Šurková Julie – Herec nebo tanečník
- BcA. Bočková Barbora – Hledání stavu inspirace
- BcA. Kozinová Kateřina – Regionální kultura jako inspirace pro divadelní a hereckou tvorbu
- BcA. Drdová Viktorie – Hra jako inspirace
- BcA. Uhlíková Alžběta – Live Cinema a divadlo
- BcA. Jansová Karolína – Obsese a sběratelství
- BcA. Fendrych Matouš – Od rituálu k Rituálu
- MgA. Ziębińska Olga – Kořeny, původ, rodina jako impuls / inspirace / odraz pro uměleckou tvorbu
- BcA. Krhovják Kryštof – Herec a kostým
- BcA. Nováková Alžběta – Autenticita hereckého projevu herců s mentálním postižením
- BcA. Znamenáčková Martina – Moje herecká zkušenost s tělem a specifický herec v Divadle z Pasáže
- BcA. Coufalová Kateřina – Umělecká tvorba jako možnost sebepoznání a seberozvoje
- BcA. Hrzalová Lucie – Psychosomatické překážky v herecké tvorbě
- BcA. Dostálová Tereza – Předměty kolem nás jako inspirace pro uměleckou tvorbu
- BcA. Dostálová Doubravka – Divadelní programy ve specifické skupině
- BcA. Špilar Samuel – Gertrude Stein jako
- BcA. Holcová Josefína – Performativita vyprázděného prostoru
- BcA. Maďarová Sara – Cesta k filmu: Herec v procesu
- Mužíková Valentýna – Poklona performera
- MgA. Šurková Julie – Herec mezi divadlem a filmem