Organizace a řízení v tanečním vzdělávání 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107ORTV2 | zkouška | 3 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíle výuky:
Předmět navazuje na výuku v zimním semestru a je zaměřen na potřeby tanečních pedagogů v oblasti organizace, administrativy, ekonomiky, argumentace, managementu, vedení týmu a řízení instituce. V tomto semestru poskytuje návod na organizační přípravu projektů v rámci funkce tanečního pedagoga, jejich argumentace, propagace i prezentace. Poskytuje znalosti z finančního řízení v rámci školního systému i nezávislých subjektů, tříbí komunikační i prezentační a týmové dovednosti pedagoga jakožto vlivné osobnosti oboru. Zasazuje působení tanečních umělců do aktuálního kontextu vzdělávacího a kulturního systému ČR.
Tematické okruhy:
Témata jednotlivých přednášek jsou zaměřena na základní souhrn znalostí aktuálního kontextu taneční pedagogiky:
-tvorba umělecké značky, vize, SWOT analýza, strategické plánování umělecké organizace
-branding a marketing taneční instituce nebo subjektu
-řízení uměleckého souboru ve vícesouborovém divadle, fungování příspěvkových organizací
-management soukromého tanečního studia
-formulace záměru, stanovení základní strategie projektu
-rozpočet projektu, finanční řízení, smluvní problematika
-autorská práva, licence, GDPR, právní vztah s nezletilými a zodpovědnými osobami, pojištění, hygiena
-fundraising z veřejného i soukromého sektoru
-styk s médii, tvorba mediálního obrazu a kampaně, tvorba TZ a PR materiálů
-rozdělení rolí v týmu, kompetence a performance, vedení a komunikace
-time management
-prezentační dovednosti, výstavba projevu
Výsledky učení
Na konci semestru je student schopen sestavit propagační strategii projektu a značky (vzdělávací instituce), formulovat a prezentovat základní vize a záměry. Orientuje se v současné taneční scéně, má vhled do aktuální kulturní a edukační politiky, rozumí smluvním vztahům, potřebám týmu a kooperaci. Získává vhled do pokročilého managementu, marketingu a fundraisingu uměleckých projektů, je schopen sepsat jednoduchou tiskovou zprávu.
V seminární práci analyzuje svou vlastní produkční praxi, očekávání, výsledky a překážky. Dokáže formulovat potřebnost produkčního zajištění tanečního projektu v jeho specifikách.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-294-7.
NEKOLNÝ, Bohumil, Jiří SRSTKA, David KAŠPAR, Petr PROKOP, Jiří SULŽENKO, Michal LÁZŇOVSKÝ a Jiří POKORNÝ. Kontext provozování divadla v ČR. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2018. Produkce a management divadla v ČR. ISBN 978-80-7331-501-6.
Doporučená literatura:
JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví: pro magisterské navazující studium oboru Arts management v distanční formě 3MG491. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1291-4.
POKORNÝ, Jiří. Umění tvořivé činnosti: Personální management jako tvůrčí činnost. Brno: ICB, 1996.
SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
E-Learning HAMU: [online]. https://moodle.amu.cz/
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita v hodinách, seminární práce na vybrané téma (2NS)
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Pedagogika tance (Mg) - Moderní a současný tanec od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Pedagogika tance (Mg) - Lidový tanec od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)