Svět on-line

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110SON zkouška 2 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit studenty s trendy a aktuálním děním v digitálním světě a s jeho využitím v oblasti hudebního managementu. Předmět se soustředí na aktuální trendy vývoje sociálních sítí, online reklamy a digitální distribuce hudby.

Tematické okruhy

  1. Sociální sítě – jejich současný stav, vývoj, jednotlivé platformy
  2. Online reklama, reklama na sociálních sítích, PPC reklamy
  3. Digitální distribuce hudby – Spotify, Apple Music a další.
  4. Propojení online médií se stávajícími tradičními médii (tisk, rozhlas, televize)
  5. Online komunikace
  6. Nekomerční využití hudební složky v online médiích (hudební podkres ve videích, podcastech, apod.)

Výsledky učení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

LOSEKOOT, Michelle, VYHNÁNKOVÁ Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.

BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-271-0553-3.

BYSTŘICKÝ, Jiří a kol. Média, komunikace a kultura: texty k problematice kulturních technik I. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-117-5.

GOLDSMITH, Jack L. a WU, Tim. Kdo řídí Internet?: iluze o světě bez hranic. Praha: Dokořán, 2008. ISBN 978-80-7363-184-0.

KAWASAKI, Guy a FITZPATRICK, Peg. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Tetčice: Impossible, s.r.o.,, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.

KELLER, Jan. Tři sociální světy: sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2011. ISBN 978-80-7419-044-5.

Doporučená literatura:

GILLESPIE, Tarleton. Custodians of the Internet: platforms, content moderation, and the hidden decisions that shape social media. New Haven: Yale University Press, 2018. ISBN 978-0-300-17313-0.

JENKINS Henry, FORD Sam, GREEN Joshua. Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture. New York: New York University Press, ©2013. xv, 351 s. Postmillennial pop. ISBN 978-0-8147-4350-8.

MANDIBERG, Michael, ed. The social media reader. New York: New York University Press, 2012. ISBN 978-0-8147-6405-3.

BELEW, Shannon. The art of social selling: finding and engaging customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and other social networks [online]. New York: American Management Association, [2014] [cit. 2020-11-16]. ISBN 978-0-8144-3333-1. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=1390901.

ERIKSSON, Maria et al. Spotify teardown: inside the black box of streaming music. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2019. ISBN 978-0-262-03890-4.

Hodnoticí metody a kritéria

Návrh plánu online propagace dle zadání – 80 % výsledného hodnocení

Ústní zkouška z předepsané látky – 20 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost TR1-4024
Učebna Hudební produkce

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
09:15–10:00
(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:15–10:00 Marek ŠULC Učebna Hudební produkce
Tržiště 18, Praha 1
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů