Základy podnikání v hudebním životě 1 - strategický management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110ZPH1 | zápočet | 2 | 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit studenty se strukturou a fungováním kulturních, zejména hudebních organizací v České republice. Studenti se naučí získat přehled právnických forem v neziskovém i soukromém uměleckém sektoru a budou umět analyzovat jejich výhody a nevýhody. Neméně podstatným cílem výuky je seznámit studenty v teoretické rovině se strategickým managementem, který pomůže porozumět fungování a struktuře jednotlivých organizací během navazujícího předmětu Základy podnikání v hudebním životě 2 - strategické plánování.
Tematické okruhy:
- Úvod do fungování a struktury kulturních (hudebních) institucí a firem
- Právnické formy kulturních organizací
- Výhody a nevýhody právnických forem
- Úvod do strategického managementu
Výsledky učení
Student získá obecný přehled o fungování hudebního průmyslu v ČR.
Student se dokáže orientovat v možnostech jednotlivých právních forem organizací.
Student získá základní znalosti o strategickém managementu.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-397-7.
ČASTORÁL, Zdeněk. Strategický management změn a znalostí. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-94-5.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
Doporučená literatura:
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Vypracování eseje o důležitosti strategického uvažování v kulturních organizacích (do 5 NS) – 20 % výsledného hodnocení
Ústní zkouška z odpřednášené látky – 80 % výsledného hodnocení
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 75 %
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 10:20–11:50 | Marek ŠULC | Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18) Tržiště 18, Praha 1 |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty)
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)