Praxe zvukové tvorby a hudební režie 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171PZVT3 | zkouška | 3 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Aleš DVOŘÁK, Jiří GEMROT, Martin PINKAS, Sylva STEJSKALOVÁ, Ondřej URBAN
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby a hudební režie
Obsah
Cíl výuky:
Smyslem cvičení je praktické nabývání profesních dovedností ve snímání hudebních nástrojů či hudebních uskupení a zpracování hudebního signálu pro potřeby vzniku autonomních zvukových děl. Cvičení jsou prováděna v týmové spolupráci s hudebními režiséry či samostatně. V jednotlivých cvičeních je upřednostňován stereofonní formát.
Tematické okruhy:
Záznam komorního orchestru a pěveckého sboru
Záznamy koncertů, realizace studiových snímků ve Zvukovém studiu HAMU ve spolupráci s jinými studijními programy.
Příprava zvukových stop a ozvučení představení v divadle podle požadavků ostatních studijních programů.
Účast na přímém přenosu do rozhlasu, televize nebo přes internet (live streaming)
Poslech a oprava realizovaných děl
Hudební režie live i studiových snímků většího rozsahu
Příprava bakalářských projektů
Výsledky učení
Studenti obou specializací jsou schopni používat různé mikrofonní techniky a jejich kombinace při nahrávání hudby k dosažení esteticky působivé zvukové stránky nahrávky. Dokážou přetvářet záznam hudby po stránce časové, dynamické, barevné i prostorové. Rozumí týmové práci zejména součinnosti zvukové a hudební režie. V hudební režii ovládají postupy při live i studiových snímcích. Dovedou použít poznatky pro přípravu a realizaci i jiných forem autonomních zvukových děl.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Zvukový materiál z archivu Zvukového studia HAMU.
ZAMAZAL, Václav. Hudební nástroje před mikrofonem. Praha: Editio Supraphon, 1975.
DICKREITER, Michael. Mikrofon-Aufnahmetechnik. Leipzig: S.Hirzel, 2003.
WALNE, Graham. Sound for Theatre. Kent: Whitstable, 1990.
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška se skládá z předložení a obhájení vlastní vybrané zvukové nahrávky. Nutnou přílohou ke zvukové nahrávce je písemná explikace, popisující její vznik, použitá zařízení a postupy při její realizaci. Student během semestru zpracuje 3-4 zvukové snímky v nahrávacím týmu (specializace zvuková tvorba – hudební režie). Povinná docházka na praktická cvičení: 70 %.
Zkouška před komisí sestavenou vedoucím katedry.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–12:00 | Sylva STEJSKALOVÁ Ondřej URBAN |
Učebna Zvukové studio Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty)