Pedagogický projekt

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
180PPZT zápočet 6 česky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Aleš DVOŘÁK, Marek FRIČ, Jiří GEMROT, Milan GUŠTAR, Zdeněk OTČENÁŠEK, Sylva STEJSKALOVÁ, Ondřej URBAN, Tomáš ZIKMUND

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby a hudební režie

Obsah

Cíl výuky:

Díky souhrnu „Specializované aktivity“, který se skládá z publikačních, odborných, uměleckých či pedagogických aktivit plánovaných v součinnosti se školitelem, s Výzkumným centrem hudební akustiky MARC a s KZTHR student získá potřebné zkušenosti při psaní odborných článků v českém i cizím jazyce, realizací odborných a uměleckých projektů a výukou.

Tematické okruhy:

Specializované aktivity mohou být kombinovány na základě příkladů uvedených v rámcovém studijním plánu, z čehož Pedagogický projekt představuje realizaci výuky pro KZTHR s předpokladem časové náročnosti včetně přípravy materiálů a podkladů pro výuku (viz rámcový studijní plán).

Výuka se týká předmětů nižších ročníků bakalářského studia, ideálně s vazbou na téma dizertační práce.

Výsledky učení

Student získá zkušenosti s přípravou studijních materiálů, pedagogikou a metodikou výuky.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená literatura:

Profilace ZVUKOVÁ TVORBA

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.

KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.

MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.

MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.

PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.

POLEDŇÁK, Ivan, BUDÍK, Jan. ABC učitele hudební výchovy : [materiály a informace]. Praha: Panton, 1968.

Profilace HUDEBNÍ REŽIE

Článek z časopisu

HOLUBEC, Pavel. Sluchová analýza jako součást výuky harmonie a intonace. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.7, s. 4-11. ISSN 1805-4056.

HONS, Miloš. Z historie českých koncepcí poslechu hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2012, č.3, s. 48-55. ISSN 1805-4056.

KLJUNIČ, Bojana. Postupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.5, s. 30-36. ISSN 1805-4056.

MUSIL, Ondřej. Notační program Sibelius ve výuce. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 38-41. ISSN 1805-4056.

MUSIL, Jaroslav. Multimédia v hudební výchově. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 74-77. ISSN 1805-4056.

Knihy

BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.

MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-731-5039-5.

MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.

PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.

ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.

Web

Aura musica, archiv. Dostupné z: https://issuu.com/ujep/stacks/476e3f7a9687443ab2b9d9ddf187696d

Příklad ŠVP s EZHZT, ZUŠ Police nad Metují. Dostupné z: http://www.zuspolice.cz/ezhzt

Metodický portál inspirace a zkušenosti učitelů, EZHZT - Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba. Dostupné z: http://diskuze.rvp.cz/viewforum.php?f=781&sid=1bb4b1d01e0126b10a5baec4095e67a2

Dostupné ŠVP s EZHZT

elektronické studijní zdroje a archiv Knihovny HAMU

Hodnoticí metody a kritéria

Student splní úkoly zařazené mezi Specializované aktivity tak, že využije aktuálních možností a nabídek k publikaci, k účasti na konferencích, k vytvoření projektu či výuce na základě doporučení a schválení oborové rady.

Podmínkou k udělení zápočtu je provedení výuky v daném rozsahu.

Poznámka

není

Rozvrh na akademický rok 2024/25:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů