Seminář hudební teorie 10
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186SHTN0 | zápočet | 5 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 107 až 132 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební teorie
Obsah
Cíl výuky:
Cílem studia je rozvinout stav dosažený v předmětu Seminář hudební teorie 9 tím, že
bude dále položen větší akcent k samostatné tvůrčí práci v oblasti přesahů hudební teorie do dalších oborů, bude se invenčně řešit formulování charakteristiky uvedených přesahů,
studenta se naučí kvalifikovaně a kompetentně účastnit odborné diskuse k uvedenému tématu.
Tematické okruhy:
Základní náplní semináře je prezentace výsledků vlastní samostatné práce posluchačů v hudebně teoretickém i vydavatelském oboru (předkládají se témata z oboru hudební teorie systematické, analytické i syntetické, též však i témata problematiky notové edice). Student magisterského stupně volí pro svůj referát téma z připravované diplomové práce nebo z předmětu Vydavatelská činnost 4. Na půdě semináře též vystupují hosté - pedagogové a doktorandi z příbuzných pracovišť akademií a univerzit z domova i ze zahraničí. Každé vystoupení a rozprava k němu je následně podrobena společnému hodnocení.
Výsledky učení
Student dosahuje rozvinutí výsledku dosaženého v rámci předmětu Seminář hudební teorie 9 tím, že přistupuje k přípravě svého referátu samostatně a využívá vlastní kreativity při práci v oblasti přesahů hudební teorie do dalších oborů, rozvíjí tvůrčí invenci při formulaci a řešení uvedených teoretických problémů, účastní se kvalifikovaně a kompetentně odborné diskuse a umí při ní využívat věcné argumenty.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura
CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
COOPER, Grosvenor – MEYER, Leonard B. The rhythmic structure of music. Chicago: University of Chicago, 1960.
COPE, David. Techniques of the contemporary composer. New York: Schirmer Books, 1997. ISBN 0-02-864737-8.
JELINEK, Hans. Uvedení do dodekafonické skladby. (z něm. orig. Anleitung zur Zvölftonkomposition, přeložil Eduard Herzog). Praha: Supraphon, 1967.
MERTENS, Wim. American minimal music: La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich, Philip Glass. New York: Broude, 1983. ISBN 0900707763.
NYMAN, Michael. Experimental Music: Cage and Beyond. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 0521653835.
PIŇOS, Alois. Tónové skupiny. Praha: Edition Supraphon, 1971.
RISINGER, Karel. Nauka o harmonii XX. století. Praha: Supraphon, 1978.
RISINGER, Karel. Nauka o kontrapunktu XX. století. Praha: Panton, 1984.
SIMMS, Bryan R. Music of the Twentieth Century: style and structure. New York: Schrimer Books, 1996. ISBN 0-02-872392-9.
SCHWARZ, K. Robert. Minimalists. London: Phaidon, 1996. ISBN 0714833819.
Další literatura bude upřesněna v souvislosti s konkrétními tématy seminářů.
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení zápočtu podmiňuje vystoupení studenta na semináři s referátem o celkové délce minimálně 70 minut a jeho aktivní účast v diskusi o svém vystoupení i o dalších referátech.
Povinná účast studenta na seminářích min. 90%
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební teorie (Mg) Hudební teorie - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)