Animovaná tvorba v kontextu současné audiovizuální produkce
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305ATAP | zkouška | 2 | 12 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Vývoj a výroba animovaných děl je specifickou disciplínou audiovizuální produkce, která vyniká vysokou náročností na čas, finanční prostředky i technologická řešení. Zároveň je i důležitou a rentabilní částí audiovizuálního businessu s vysokou přidanou hodnotou a s přesahy do trikové postprodukce a gaming industry. Animační průmysl se objevuje ve strategických plánech mnoha zemí pro budoucí diverzifikaci výroby a pracovního uplatnění obyvatelstva a lze očekávat, že jeho význam v rámci audiovizuální tvorby poroste.
Vzhledem k velké různorodosti producentských modelů i výrobních postupů by se některých přednášek zúčastnil host s aktuální praktickou zkušeností s danou problematikou, případně i s krátkou case study.
Přednášky budou též obsahovat projekce ukázek z aktuální animované produkce a měly by umožnit i případné konzultace konkrétních projektů studentů.
TEMATICKÁ OSNOVA
1.Úvod do světa současné animované produkce, nejčastější modely produkce a financování, animace jako umění a jako business.
2.Krátký film, jako odrazový můstek pro produkci animovaných filmů, studentské filmy, fóra a festivaly. Výběr látky a technologie animovaného filmu, producentská rozhodnutí během vývoje. Realita financování krátkého studentského filmu.
3.Celovečerní animovaný film – specifika vývoje látek pro děti a pro dospělé, literární a výtvarná příprava, fáze výroby dle jednotlivých technologií. Realita financování evropského celovečerního filmu.
4.TV seriál, vývoj a produkce pilotu, výrobní workflow seriálu. Výhled financování a distribuce animovaných seriálů v realitě lineárních TV a SVOD.
5.Specifika produkce nejčastěji vyráběných technologií: CG 2D, , CG 3D, stopmotion,
6.Výroba animovaných děl z perspektivy studia, přesah do VFX produkce a trikových hraných filmů, spolupráce s gaming industry.
7.IP development a svět brand licensingu. Adaptace literárních děl, počítačových her do AVD a naopak.
Výsledky učení
Cílem předmětu je studentům přiblížit realitu současné produkce animovaných filmů a seriálů v domácím i mezinárodním kontextu.
Absolvent předmětu bude znát v současnosti nejobvyklejší producentské i výrobní modely vzniku animovaných děl a producentský a výrobní přístup ke každému nich. Porozumí používaným technologiím, které se aktuálně v animaci nejčastěji objevují, a to s ohledem na praktické aspekty jejich výroby.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
Catherine Winder – Zahra Dowlatabadi, Producing Animation. Focal Press 2001.
Ben Mitchell, Independent Animation Developing, Producing and Distributing Your Animated Films. Routledge 2023.
Richard Williams, The Animator's Survival Kit. Taschenbuch 2009.
Wes Anderson, Fantastic Mr. Fox: The Making of the Motion Picture. Rizzoli 2009.
Edgar Dutka, Scenáristika animovaného filmu. Praha: NAMU 2006.
Webové stránky:
Animation World Network - https://www.awn.com
Cartoon Brew - https://www.cartoonbrew.com
https://www.annecyfestival.com/en/the-mifa/talent-content/workshops
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti budou hodnoceni na základě účasti a aktivity v hodinách a vypracování závěrečné práce. Vyžadovaná účast na přednáškách je min. 75 %.
Poznámka
Předmět Animovaná tvorba v kontextu současné audiovizuální produkce se vypisuje jednou za dva roky, konkrétně v AR 2026/27 a následných obletech.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinně volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Povinně volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)