Animovaná tvorba v kontextu současné audiovizuální produkce

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305ATAP zkouška 2 12 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vladimír LHOTÁK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Vývoj a výroba animovaných děl je specifickou disciplínou audiovizuální produkce, která vyniká vysokou náročností na čas, finanční prostředky i technologická řešení. Zároveň je i důležitou a rentabilní částí audiovizuálního businessu s vysokou přidanou hodnotou a s přesahy do trikové postprodukce a gaming industry. Animační průmysl se objevuje ve strategických plánech mnoha zemí pro budoucí diverzifikaci výroby a pracovního uplatnění obyvatelstva a lze očekávat, že jeho význam v rámci audiovizuální tvorby poroste.

Vzhledem k velké různorodosti producentských modelů i výrobních postupů by se většiny přednášek zúčastnil host s aktuální praktickou zkušeností s danou problematikou, případně i s krátkou case study.

Přednášky budou též obsahovat projekce ukázek z aktuální animované produkce a měly by umožnit i případné konzultace konkrétních projektů studentů.

TEMATICKÁ OSNOVA

1.Úvod do světa současné animované produkce, nejčastější modely produkce a financování, animace jako umění a jako business.

2.Krátký film, jako odrazový můstek pro produkci animovaných filmů, studentské filmy, fóra a festivaly. Výběr látky a technologie animovaného filmu, producentská rozhodnutí během vývoje. Realita financování krátkého studentského filmu.

3.Celovečerní animovaný film – specifika vývoje látek pro děti a pro dospělé, literární a výtvarná příprava, fáze výroby dle jednotlivých technologií. Realita financování evropského celovečerního filmu.

4.TV seriál, vývoj a produkce pilotu,výrobní workflow seriálu. Výhled financování a distribuce animovaných seriálů v realitě lineárních TV a SVOD.

5.Specifika produkce nejčastěji vyráběných technologií: 2D, hybridní 2D/3D, CG 3D, stopmotion, rotoskopie, tradiční techniky.

6.Výroba animovaných děl z perspektivy studia, přesah do VFX produkce a trikových hraných filmů, spolupráce s gaming industry.

7.IP development a svět brand licensingu. Adaptace literárních děl, počítačových her do AVD a naopak.

Výsledky učení

Cílem předmětu je studentům přiblížit realitu současné produkce animovaných filmů a seriálů v domácím i mezinárodním kontextu.

Absolvent předmětu bude znát v současnosti nejobvyklejší producentské modely vzniku animovaných děl a producentský a výrobní přístup ke každému nich. Porozumí používaným technologiím, které se aktuálně v animaci nejčastěji objevují, a to s ohledem na praktické aspekty jejich výroby.

Předpoklady a další požadavky

---

Literatura

---

Hodnoticí metody a kritéria

Studenti budou hodnoceni na základě účasti a aktivity v hodinách a vypracování závěrečné práce.

Vyžadovaná účast na přednáškách je min. 75 %.

Poznámka

---

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
LHOTÁK V.
10:00–12:30
LICHÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Vybrané termíny: 6.11., 20.11., 4.12. 2024
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 10:00–12:30 Vladimír LHOTÁK Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
Vybrané termíny: 6.11., 20.11., 4.12. 2024 přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů