Mediální management 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MM1 | zápočet | 2 | 12 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
OSNOVA
1.Úvod do předmětu, jaké jsou možnosti podnikání v médiích.
2.Základní rozdíly mezi médii veřejné služby a komerčními
- Přehled zákonů potřebných pro vedoucí pracovníky v médiích
4.Způsoby financování jednotlivých médií
5.Možnosti a odlišnosti prodeje reklamní plochy
6.Další možnosti získávání potřebných financí
7.Možnosti, které přinesla digitalizace, změny z DVB T na DVB T2. Proč se nedaří digitalizovat rádia.
8.Nová média. Odlišnosti v produkci pro klasické TV a TV typu Stream.
9.Výběr tématu, scénáře, týmu v souvislosti se stopáží vhodné pro internetové platformy.
10.Řízení bez znalostí relevantních výzkumů není možné. Výzkumy sledovanosti – denní výsledky, afinity, ATS...
11.Výzkumy čtenosti printů a jejich internetových platforem.
12.Radioprojekt – poslechovost rádií. Trendy, podcasty. Problematičnost CATI.
13.Nepřítomnost jednotné měny výzkumu u internetu – důsledky, snaha SPIR
14.Crossmediální měření. Proč se stále nedaří, má budoucnost?
Úvodem každé výuky bude studenty připravený přehled aktualit z oboru.
Pozváni budou i hosté – např. ředitel/obchodní ředitel mediální agentury, ředitelé jednotlivých typů médií, pracovníci z výzkumných agentur
Výsledky učení
Studenti získají postupně znalosti, které musí ovládat řídící pracovník v oblasti médií.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Mediář.cz
mediaguru.cz
Ato.cz
unievydavatelu.cz
radioprojekt.cz
SPIR.cz
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.
Hodnoticí metody a kritéria
Průběžná a závěrečná diskuse. V případě docházky pod 75 % - test, seminární práce.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinně volitelné předměty)
- Produkce - Producentství (M.A.) (Povinně volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)