Dílna filmového učitelství 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
306DFUČ2 zkouška 2 20 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra střihové skladby

Obsah

Filmová výchova představuje dynamicky se rozvíjející umělecko-pedagogický obor, pro nějž bude v průběhu akademického roku 2023/2024 vytvořeno na FAMU formou nového studijního programu „Filmová a audiovizuální výchova“ první akademické pracoviště v kontextu českého vysokého školství. Seminář „Dílna filmového učitelství I, II“ rozvržený pro akademický rok 2022/2023 nabídne studentům úvodní zevrubný ponor do tématu pedagogického působení v oblasti filmové výchovy a pokusí se otevřít i otázku didaktických problémů výuky střihové skladby.

ZS bude věnován představení základních východisek oboru spočívajících ve využívání výrazových možností filmu pro pedagogické cíle a pojmenování forem didaktických transformací filmových principů do populárně-naučného rozměru. Semináře budou převážně koncipovány formou praktických ilustrací didaktických principů, do kterých se budou studenti zapojovat jako účastníci i spolutvůrci. Vyústěním ZS bude prezentace koncepce studentských didaktických projektů (zahrnujících praktické ilustrace), které budou vyvíjeny a realizovány v průběhu LS.

Výuka LS se bude odvíjet formou průběžných konzultačních dílen umělecko-pedagogických projektů studentů a tzv. specializačních seminářů, během kterých budou studenti seznamováni s výraznými formami filmově-výchovné práce, a přitom zapojováni do praxe formou lektorské asistence. Časová dotace a termíny přednášek v rozvrhu LS se mohou průběžně proměňovat.

1 x za 14 dní, čtvrtek 18:10 – 21:25, učebna 311, KSS

16.2. / 4 hod / Úvod do oborového hledání II

2.3. / 4 hod / Specializace I + Konzultační dílna

16.3. / 4 hod / Specializace II + Konzultační dílna

30.3. / 4 hod / Prezentace závěrečných projektů a jejich pedagogicko-didaktická reflexe

13.4. / 4 hod / Prezentace závěrečných projektů a jejich pedagogicko-didaktická reflexe

Výsledky učení

Seminář nabídne studentům úvodní zevrubný ponor do tématu pedagogického působení v oblasti filmové výchovy a pokusí se otevřít i otázku didaktických problémů výuky střihové skladby.

Předpoklady a další požadavky

Seminář navazuje na obsah předmětu Dílna filmového učitelství I

Literatura

Forejt, Jiří. Filmová výchova: úvod do oborového hledání. Disertační práce. Praha: FAMU, 2022.

Hodnoticí metody a kritéria

Studentky a studenti budou průběžně vyvíjet a konzultovat vlastní didaktický projekt, který budou v závěru semestru prezentovat před spolužáky a pedagogy. Závěrečné hodnocení proběhne formou společné pedagogicko-didaktické reflexe.

Poznámka

x

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů