Představa o knize
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307DPOK | zápočet | 3 | 10 hodiny DÍLEN za celý semestr (45 minut), 68 až 83 hodin domácí příprava | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra fotografie
Obsah
Dílna má za cíl hledat pomocí knižního média nově formované struktury vizuálního obsahu.
Předpoklad realizace knihy je mimo dosah klasické knižní produkce, vnímané jako ustálený zdroj materiálního média, nebo jeho pouhé převedení do online prostoru. Kurz má dominantně směrovat k nelineární prezentaci knižní formy s důrazem na procesuální tvorbu díla. Součástí tématu je nacházet význam hybridní formy remediace knižního média a její nové možnosti reorganizace a selekce obrazových vazeb. Motivací je zkoumat perspektivu proměny kulturního statusu knihy a její ukotvení v kontextu sociální struktury komunit. Reflexí jednotlivých prací budeme nacházet individuální zvolené metody experimentu, směrované k nové interpretační podobě vizuální knihy.
Výsledky učení
Libovolná knižní forma realizovaná nelineární metodou výstupu a možností prezentace
knihy v prostoru.
Předpoklady a další požadavky
Pracovat netradičním způsobem a hledání různých strategií realizace vizuální knižní produkce a nové možnosti distribuce jejího obsahu. Zaujmout a reprezentovat vlastní
postoj a pracovat s otevřenou škálou přístupů.
Literatura
BIRKIN, Jane. Art, Work, and Archives: Performativity and the Techniques of Production, Essay, Archive Journal, 2015 https://www.archivejournal.net/essays/art-work-and-archives/
CSERES, Josef a MURÍN, Michal; Od Analogového k digitálnímu, Nové pohlady na nové umenia v audiovizuálnom veku, Fakulta výtvarných umění, Banská Bystrica, 2010, ISBN 80-89078-78-3.
DRUCKER, Johanna. The century of artists' books. 2nd ed. New York City: Granary Books, 2004. ISBN 9781887123693.
HADLER, Florian and IRRGANG Daniel,“Nonlinearity, Multilinearity, Simultaneity: Notes on Epistemological Structures.” In Proceedings of the Interactive Narratives, 2014.
LUDOVICO, Alessandro; Post digital printing, The Mutation of Publishing since 1894, Onomatopee, 2012, ISBN: 9789078454878. https://monoskop.org/images/a/a6/Ludovico,_Alessandro__PostDigital_Print._The_Mutation_of_Publishing_Since_1894.pdf
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Přeložil Václav JANOŠČÍK. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. Studia nových médií. ISBN 9788024629612.
SPORWART, Douglas-Roland; Self- publishing in the digital age: The hybrid photobok, James cook university, 2011. https://researchonline.jcu.edu.au/32590/1/32590-spowart-2011-thesis.pdf
LEIJSEN, Rob van Leijsen; Copy, Tweak, past. Methods of appropriation in re-enacted artists books, Essay, Editions clinamen, 2020, ISBN 9782970110385 https://www.researchcatalogue.net/view/231490/328418
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada a Pavla PAUKNEROVÁ. Knihovna: svazky a digitalizáty, sbírky a databáze = The Library: books and eBooks, collections and databases. Přeložil Irma CHARVÁTOVÁ. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2018. ISBN 9788087989487.
Hodnoticí metody a kritéria
Originální postup při realizaci projektu, kritické myšlení, přehled v současném umění a
knižní produkci.
Poznámka
-
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Povinně volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (Povinně volitelné předměty)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (Povinně volitelné předměty)