From Conscious Movement to Creation 1

Display Schedule

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
202PJV1 credit 2 2 hours (45 min) of instruction per week, 32 to 42 hours of self-study English, Czech winter

Subject guarantor

Michaela RAISOVÁ

Name of lecturer(s)

Jan BÁRTA

Department

The subject provides Department of Authorial Creativity and Pedagogy

Contents

Awareness of proportions, weight, breath of the body

Learning outcomes

Prerequisites and other requirements

Literature

BARBA, E., SAVARESE, N. and col. Slovník divadelní antropologie. Praha: Divadelní ústav, 2000.

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.

BLÁHOVÁ, Eliška. Pohyb, rytmus, výraz: příručka pro učitele rytmiky. Brno: Spolek Vesna Brno, 1928.

BLÁHOVÁ, Eliška. Verše a říkadla pro rytmický výcvik dětí. Praha: Česká grafická unie, 1935.

BLAHUTKOVÁ, Marie. Psychomotorika. Brno: Masarykova univerzita, 2003.

BLAHUTKOVÁ, Marie; Jonášová, Daniela. Využití hudebně pohybové výchovy v rytmické gymnastice. Brno: Masarykova univerzita, 2009.

BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: UK Pdf, 2004.

BOGART, Anne; LANDAU, Tina. Úhly pohledu. Praha: Divadelní ústav, 2007.

BROOK, Peter. Pohyblivý bod. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon, 1996.

ČECHOV, Michail. O herecké technice. Praha: Divadelní ústav, 1996.

DONNELAN, Declan. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007.

GRECMANOVÁ, H., Urbanovská, E., Novotný, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004.

JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979.

HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle: vize, metody a techniky herectví. Praha: Pražská scéna, 2000.

KALHOUS, Z.; Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. Kröschlová, Eva. Jevištní pohyb: Herecká pohybová výchova. 2., dopl. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra autorské tvorby a pedagogiky, 1998.

KRÖSCHLOVÁ, Eva. Ladění: Psychosomatická příprava k výuce herectví. Praha: DAMU, 1998.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Nauka o pohybu: Odborný učební text pro pedagogy tance. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974.

KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: Orbis, 1964. Kröschlová, Jarmila; Kröschlová, Eva. Výrazový tanec: Taneční tvorba. Praha: IPOS-ARTAMA, 2002.

KURKOVÁ, Libuše aj. Hudebně pohybové hry v mateřské škole: Učebnice pro 3. ročník studia oboru Učitelství pro mateřské školy na středních pedagogických školách. Praha: SPN, 1989.

KURKOVÁ, Libuše. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.

KURKOVÁ, Libuše. Říkáme si, zpíváme si, hrajeme a tančíme. Praha: SPN, 1971.

KURKOVÁ, Libuše; Eben, Petr. Hudebně pohybová výchova šestiletých až osmiletých dětí: Učební text pro 3. roč. pedagogických škol, obor vychovatelství a odborný text pro učitele lidových škol umění. Praha: SPN, 1975.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004.

LÖSSL, Jiří. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. I. díl: Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva (děti ve věku 6-9 let. Praha: Česká obec sokolská – ústřední škola, 1996.

LÖSSL, Jiří. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. II. díl: Pohybová průprava mladšího žactva v hodinách rytmické a pohybové výchovy. Praha: Česká obec sokolská – ústřední škola, 1999.

LÖSSL, Jiří. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva: Deset lekcí pro začínající pedagogy. Praha: NIPOS, 2012.Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.

MAREŠ, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995.

MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998.

PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998.

POLZEROVÁ, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy: (Průprava dětí mladšího školního věku). Praha: ARTAMA-NIPOS, 1995.

PRŮCHA, J.; Walterová, E.; Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001.

RELLICHOVÁ, Ludmila. Taneční tvorba pro děti a s dětmi: ukázky taneční tvorby jako výsledku výchovně vzdělávacího procesu. Praha: NIPOS, 2009.

SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.

ŠVANDOVÁ, Lenka. Taneční výchova pro předškolní děti. Praha: NIPOS, 2007.

Švandová, Lenka; Mojdl, Edgar. Tvořivé taneční hry s hudebním doprovodem. Praha: NIPOS, 2011.

TURBA, Ctibor. Cirkus Alfred. Praha: Divadlo Alfred 2006.

TUFNELL, Miranda, Crickmay, Chris. Tělo, prostor, představa. Praha: NAMU, 2020.

VALIŠOVÁ, A., Kasíková, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.

ZÁDĚROVÁ-KYTÝŘOVÁ, Markéta. Základy taneční gymnastiky. Praha: SPN, 1980.

Evaluation methods and criteria

Credit is awarded based on: class attendance, interest and personal creativity, test, written review.

Schedule for winter semester 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
room S221
Velký taneční sál

(Karlova 26, Praha 1)
BÁRTA J.
15:30–17:00
(parallel1)
Tue
Wed
Thu
Fri
Date Day Time Tutor Location Notes No. of paralel
Mon 15:30–17:00 Jan BÁRTA Velký taneční sál
Karlova 26, Praha 1
parallel1

Schedule for summer semester 2024/2025:

The schedule has not yet been prepared

The subject is a part of the following study plans