Film Style and Form 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
311FSF2 zkouška 3 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Petra DOMINKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

By the end of the course students will:

-describe the means of film style and form and how they present themselves

-interpret possible meanings of films or short extracts seen during the lectures

Forma studia

lecture

Předpoklady a další požadavky

Preferably Film Style and Form 1, however it is not a condition of attending nr. 2.

Obsah kurzu

The spring term will focus 1/ on sound, the often neglected aspect of film style, and 2/ on narration. The students will watch films in their entirety on their own and short extracts illustrating particular topics in the class. The discussion is an important part of each lesson. Mutual exchange of ideas and artistic experiences enables the students to gain as much inspiration as possible. Students should ask anything that is not clear enough, bring their own ideas and participate actively in the whole course. (The course partially covers the topics for CDM final exam.)

Doporučená nebo povinná literatura

Recommended Reading:

Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art. An Introduction. McGraw-Hill, 2010. 78-101, 269-298.

Bordwell, David. ”Mutual Friends and Chronologies of Chance.” Poetics of Cinema. New York and London: Routledge, 2008. 189-250.

Branigan, Edward. “The Point of View Shot.” Movies and Methods, vol. II. Ed. by Bill Nichols. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 1985. 672-691.

Brickman, Barbara Jane. “Coming of Age in the 1970s: Revision, Fantasy, and Rage in the Teen-Girl Badlands.” Camera Obscura 22:66 (September 2007), 24-59.

Browne, Nick. “The Spectator-in-the-Text: The Rhetoric of Stagecoach.” Film Quarterly 29.2 (Winter 1975-76): 26-38. (see http://faculty.washington.edu/cbehler/glossary/browneSpec.html)

Coyle, Rebecca. “Point of Audition. Sound and Music in Cloverfield.” Science Fiction Film and Television 3:2 (2010), 217-238.

Hexel, Vasco. “The use of dance music and the synergy of narrative vehicles in Run Lola Run.” The Soundtrack 3.2, 83-96.

Koizumi, Kyoko. “Creative Soundtrack Expression. Tôru Takemitsu’s Score for Kwaidan.” Genre, Music, and Sound: Terror Tracks: Music, Sound, and Horror Cinema. Ed. by Philip Hayward. London: Equinox Publishing Ltd., 2009. 88-100.

Kozloff, Sarah. Invisible Storytellers: Voice-Over Narration in American Fiction Film. University of California Press, 1989. 41-102.

Kozloff, Sarah. Overhearing Film Dialogue. Ewing, NJ: University of California Press, 2000. 33-63, 235-266.

Nardelli, Matilde. “Some reflections on Antonioni, sound, and the silence of La Notte.” The Soundtrack 3:1 (2010), 11-23.

Hodnoticí metody a kritéria

The final grade will be calculated as follows: Class attendance and participation (33,33%); presentation (33,33%); final test (33,33%)

Poznámka

-

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 107
Učebna 1 (FAMU)

(Lažanský palác)
DOMINKOVÁ P.
14:50–16:25
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 14:50–16:25 Petra DOMINKOVÁ Učebna 1 (FAMU)
Lažanský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů