Vývoj počítačových her

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312VPH ZK 6 česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní soubor znalostí a dovedností pro herní vývoj.

Forma studia

Přednášky a cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK, FAMU a VŠUP. Zvaní hosté z herního průmyslu seznámí studenty se základními fázemi herního vývoje. Studenti v rámci kurzu ve dvou- až čtyřčlenném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým obsahuje jak studenty FAMU a MFF, ideálně i VŠUP a FF UK. Předpokládá se, že studenti herního designu budou v týmu na pozici designérů.

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Struktura kurzu:

5 přednáškové bloky, každý o rozsahu cca 4 vyučovacích hodin:

  1. Blok Herního designu

● Herní žánry, herní mechaniky, prototypování a testování herních mechanik, taxonomie herních hráčů, Game Design Document

  1. Blok Prezentací her

● Jak zaujmout herním návrhem a získat financování

  1. Blok Produkce

● Struktura vývojářského studia a role v týmu, Ekonomika herního vývoje, Case-studies vývoje AAA her v ČR

  1. Blok Programování

● Technický vývoj počítačových her, nástroje kolaborativního vývoje, způsob spolupráce programátorů s ostatními členy týmu, programátorské nástroje

  1. Blok Hry + právo

● Právní záležitosti ohledně vývoje her, ochranných známek, vydávání

  1. Práce v týmu na malé hře s podporou mentorů z herního industry (cca 88c) + konzultace týmového vývoje počítačové hry (3 x 1c).
  2. Finální obhajoba herního projektu.

Doporučená nebo povinná literatura

Doporučená literatura:

•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.

•SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. B.m.: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.

Online zdroje:

●www.gamasutra.com

http://www.gamedev.net/

Hodnoticí metody a kritéria

Veřejná obhajoba prototypu hry (50%), pitch projektu (15%), game design dokument (15%), docházka (20%).

Webová stránka předmětu

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Poznámka

web stránka předmětu: https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů