Vývoj počítačových her
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312VPH | zkouška | 6 | 46 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 90 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 48 až 78 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK, FAMU a VŠUP. Zvaní hosté z herního průmyslu seznámí studenty se základními fázemi herního vývoje. Studenti v rámci kurzu ve dvou- až čtyřčlenném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým obsahuje jak studenty FAMU a MFF, ideálně i VŠUP a FF UK. Předpokládá se, že studenti herního designu budou v týmu na pozici designérů.
Struktura kurzu:
5 přednáškové bloky, každý o rozsahu cca 4 vyučovacích hodin:
- Blok Herního designu
● Herní žánry, herní mechaniky, prototypování a testování herních mechanik, taxonomie herních hráčů, Game Design Document
- Blok Prezentací her
● Jak zaujmout herním návrhem a získat financování
- Blok Produkce
● Struktura vývojářského studia a role v týmu, Ekonomika herního vývoje, Case-studies vývoje AAA her v ČR
- Blok Programování
● Technický vývoj počítačových her, nástroje kolaborativního vývoje, způsob spolupráce programátorů s ostatními členy týmu, programátorské nástroje
- Blok Hry + právo
● Právní záležitosti ohledně vývoje her, ochranných známek, vydávání
- Práce v týmu na malé hře s podporou mentorů z herního industry (cca 88c) + konzultace týmového vývoje počítačové hry (3 x 1c).
- Finální obhajoba herního projektu.
Výsledky učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní soubor znalostí a dovedností pro herní vývoj.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Úspěšná klasifikace předmětu 312VPH je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 312VPH2
Literatura
Doporučená literatura:
•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
•SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. B.m.: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.
Online zdroje:
●www.gamasutra.com
Hodnoticí metody a kritéria
Veřejná obhajoba prototypu hry (50%), pitch projektu (15%), game design dokument (15%), docházka (20%).
Webová stránka předmětu
Poznámka
web stránka předmětu: https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)
- Herní design - magistr (Povinné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2024 (Volitelné předměty)