Vývoj počítačových her

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312VPH zkouška 6 46 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 90 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 48 až 78 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK, FAMU a VŠUP. Zvaní hosté z herního průmyslu seznámí studenty se základními fázemi herního vývoje. Studenti v rámci kurzu ve dvou- až čtyřčlenném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým obsahuje jak studenty FAMU a MFF, ideálně i VŠUP a FF UK. Předpokládá se, že studenti herního designu budou v týmu na pozici designérů.

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Struktura kurzu:

5 přednáškové bloky, každý o rozsahu cca 4 vyučovacích hodin:

  1. Blok Herního designu

● Herní žánry, herní mechaniky, prototypování a testování herních mechanik, taxonomie herních hráčů, Game Design Document

  1. Blok Prezentací her

● Jak zaujmout herním návrhem a získat financování

  1. Blok Produkce

● Struktura vývojářského studia a role v týmu, Ekonomika herního vývoje, Case-studies vývoje AAA her v ČR

  1. Blok Programování

● Technický vývoj počítačových her, nástroje kolaborativního vývoje, způsob spolupráce programátorů s ostatními členy týmu, programátorské nástroje

  1. Blok Hry + právo

● Právní záležitosti ohledně vývoje her, ochranných známek, vydávání

  1. Práce v týmu na malé hře s podporou mentorů z herního industry (cca 88c) + konzultace týmového vývoje počítačové hry (3 x 1c).
  2. Finální obhajoba herního projektu.

Výsledky učení

Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní soubor znalostí a dovedností pro herní vývoj.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Úspěšná klasifikace předmětu 312VPH je podmínkou pro následnou klasifikaci předmětu 312VPH2

Literatura

Doporučená literatura:

•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.

•SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. B.m.: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.

Online zdroje:

●www.gamasutra.com

http://www.gamedev.net/

Hodnoticí metody a kritéria

Veřejná obhajoba prototypu hry (50%), pitch projektu (15%), game design dokument (15%), docházka (20%).

Webová stránka předmětu

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Poznámka

web stránka předmětu: https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2021-2022/computer-games-development-summer-2021-2022/

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů